• A jövőben már nem a BioWare fog felelni a Star Wars: The Old Republic-ért
  • Legalábbis az IGN értesülései szerint
  • Az EA a Broadsword Online Games-nek adja át a gyeplőt
  • A BioWare Austin közel fele fog átkerülni az új stúdióhoz

A 2011-ben megjelent Star Wars: The Old Republic-ot egy jó ideig a játékipar Titanic-jaként tartották számon, mivel elképesztően sok pénzből készült, viszont az előfizetési rendszere miatt relatíve hamar földbe állt. A BioWare MMORPG-je így nem sokkal később hibrid modellre állt át, melynek köszönhetően kvázi free to play cím lett belőle (persze elég erős korlátozásokkal), miközben megmaradt a lehetőség arra, hogy aki akar, az havi előfizetés mellett kalandozzon tovább a messzi-messzi Galaxis korai időszakában. Ennek köszönhetően aztán új erőre kapott a program, olyannyira, hogy az EA szerint 2019-re már egymilliárd dolláros bevételt termelt, számos kiegészítővel és frissítéssel (na meg remekül sikerült regényekkel) bővült, plusz a megítélése is elég sokat javult. Az online móka útját eddig a BioWare Austin egyengette, de úgy fest, hogy ez hamarosan megváltozik.

Az IGN értesülései szerint ugyanis az Electronic Arts az Ultima Online-ért és a Dark Age of Camelotért is felelős külsős stúdiónak, a Broadsword Online Games-nek adja át a játék fejlesztését, így a BioWare teljes mértékben a soron következő Dragon Age-re (melynek megjelenése továbbra sem ismert) és Mass Effectre tud koncentrálni. A csapatot egyébként az egykori BioWare vezető, Rob Denton alapította, így legalább van egy összekötő kapocs, plusz az austini részleg közel fele (úgy 40 fejlesztő) is átkerül a céghez – a többieket viszont vélhetően szélnek eresztik, amennyiben nem találnak nekik másik pozíciót az EA-hez tartozó cégeken belül. Az egykor jobb megítélésnek örvendő BioWare tehát immáron teljes mértékben az egyjátékos élményt kínáló játékaira fókuszálhat, remélhetőleg meg is lesz a gyümölcse.