Az egykor jobb megítélésnek örvendő EA manapság nem a szuper játékaival szokott bekerülni a hírekbe, hanem azzal, hogy alapos megszorításokat (bocsánat: stratégiai átszervezéseket) hajt végre, amelynek különböző projektek, na meg persze az alkalmazottak látják kárát. Tegnapelőtt például bejelentette a kiadó, hogy már soha nem fog felkerülni a polcokra a 2023 júliusában leleplezett, rendkívül ambiciózusnak tűnt Black Panther, a program felett bábáskodó Cliffhanger Studios pedig azzal a lendülettel le is húzta a rolót.
Ha a skrullokkal erősítő Fekete Párduc-játék kukázása esetleg nem lenne elég, az Electronic Arts az alaposan megtépázott Respawn Entertainment egyik inkubációs projektjét is a fiókba zárta nemrég, az általában elég jól értesült bennfentes, Extas1s pedig már arról értekezett néhány órával ezelőtt, hogy a cég további leépítésekre készül – többek között a Codemasters központi irodája is az enyészeté lehet. A közelmúlt történéseinek fényében adja magát a kérdés, hogy mi lesz így az EA és a Marvel 2023-ban kötött, három játékra szóló szerződésével, ám úgy fest, a wakandai kaland törlése nem igazán befolyásolja az abban foglaltakat.
A kép forrása: X/Benji-Sales
„A Marvellel való partnerségünk továbbra is szilárd alapokon nyugszik, így folytatódik a több címre kiterjedő, hosszú távú együttműködés” – fogalmazott az EA az IGN-nek küldött nyilatkozatában, amit aztán a Marvel szóvivője is megerősített az említett portálnak. „Továbbra is erős a Marvel Games és az EA közötti több címre kiterjedő, hosszú távú kapcsolat, amely az eredeti történetmesélésre összpontosít a szeretett Marvel-karakterekkel a középpontban. A konzolos és PC-s címeink fejlesztését, kezdve a Marvel's Iron Mannel, a Motive Studios vezeti” – fogalmazott a szóvivő, majd megerősítette, hogy a terv változatlan, vagyis legalább három alkotásra számíthatnak a rajongók.
Nem csoda egyébként, hogy a Marvel a 2022-ben beharangozott Vasember-játékkal hozakodott elő, hiszen a Black Panther mellett csak a Motive (Dead Space, Star Wars: Squadrons) opuszáról tudunk, a harmadik programot egyelőre homály fedi. Tekintve, hogy a csúfosan leszerepelt Anthemnek messze a repkedés volt a legélvezetesebb része, bízunk benne, hogy ez a projekt már valóban eljut a célvonalig – mostanra kiderült, hogy az Electronic Arts esetében sosem lehet tudni, mit hoz a holnap.
A borítóképek forrása: TheGamer, VULKK.com/EA