• A CD Projekt RED egyik vezetője odaszúrt picit Yves Guillemot kijelentésének
  • Miszerint a Skull and Bones az első AAAA-s játék
  • Karolina Gnaś azzal viccelődött, hogy az ő alkotásaik már a AAAAA kategóriában indulnak majd

Amikor a Ubisoft vezérigazgatója Yves Guillemot, azzal akarta indokolni a Skull and Bones meglehetősen hajmeresztő árcéduláját, hogy ez az első AAAA kategóriás játék, már sejthető volt, hogy a nagyotmondás iskolapéldájával állunk szemben, ez pedig be is igazolódott a debütálás után, hiszen a kalózos címen nem igazán érződött, hogy súlyos dollármilliókat öltek volna a fejlesztésébe. Ettől függetlenül azért nem olyan hatalmas probléma, hogy a CEO előállt egy ilyen abszurd magyarázattal, hiszen azóta is jó poénnak minősül – olyannyira, hogy nemrégiben még a CD Projekt RED egyik vezetője is poénkodott kicsit a kijelentéssel.

cyberpunk-2077-20240217-161830.png

A stúdió befektetői kapcsolatokért felelős alelnökét, Karolina Gnaśt egy pénzügyi kérdezz-felelek során faggatták arról, hogy Guillemot kijelentése után átértékeli-e a cég a "csupán" AAA kategóriás álláspontját, mire ő a következőt felelte: "A miénk már AAAAA kategóriás lesz." A vezető természetesen csak viccelődött ezzel az elmés megjegyzéssel, ám az Insider Gaming is felhívta a figyelmet arra, hogy már a Cyberpunk 2077 sem volt egy olcsó mulatság, mivel a játék kijavítása körülbelül 125 millió dollárba került, a kiválóan sikeredett Phantom Liberty kapcsán pedig csak a marketingre sikerült elkölteni 21 millió dollárt, így a végösszeg alulról karcolta a félmilliárdot. Ez a büdzsé lényegében indokolttá teheti, hogy odakerüljön még 1-2 kósza A betű, szóval ha a soron következő The Witcher-játék (Polaris) vagy az új Cyberpunk felvonás (Orion) még ennél is többe kerül majd, akkor bizony bőven kilépnek a AAA mederből – engem egyébként az érdekelne a leginkább, hogy mennyit mutat majd a számla a GTA 6 esetében.