Tisztán emlékszem, mekkora felháborodás övezte a Cyberpunk 2077 első gameplay-bemutatóját – na nem azért, mert rosszul nézett ki a program, hanem mert kiderült, hogy a CD Projekt RED sci-fi RPG-je nem külső, hanem belső nézetet használ. A The Witcher-játékok után szinte senki sem gondolta volna, hogy a stúdió ezt a perspektívát használja V történetének elmeséléséhez, így aztán nagy adag csalódás is vagyült az ámulatba, amit a látvány váltott ki az emberekből.

A stúdió a megjelenés óta többször is aláhúzta, hogy az immerzió maximalizálása miatt volt szükség belső nézetre (mondjuk a Rockstar Games már többször is bebizonyította, hogy a külső nézet és a nagyvárosi környezet nem zárja ki egymást), ám sok rajongó még mindig reménykedik abban, hogy az „utolsó” frissítések valamelyikében végre elérhetővé válik a váll fölötti kamera. Nos, el kell keserítenünk az örök optimistákat, a CDPR ugyanis újfent nyomatékosította, hogy nincs napirenden a TPP.

„Bocsánat, nincsenek ilyen terveink” – válaszolta a stúdió X-en egy erre vonatkozó kérdésre (via TheGamer), teljesen egyértelművé téve ezzel, hogy a jövőben is csak a menüben, a járművekben, a tükörben és a fotómód segítségével csodálhatjuk meg V implantátumait. A kommentek alapján egyébként nem azok vannak többségben, akik a fél veséjüket odaadnák a külső nézetért, a rajongók zöme tehát belátta, hogy ezt az élményt belső nézetre szabta a cég, ráadásul elképesztően sok munka lenne egy ilyen mértékű átalakítással. Többen is felvetették, hogy jobban örülnének a szintén elég sokszor emlegetett New Game+-nak és a konzolos modtámogatásnak – utóbbit mondjuk én is el tudnám viselni, garantáltan kezdetét venné a harmadik végigjátszás. Talán az esetleges 2.4-es update-ben ezeket is megkapjuk, ugye?

A borítóképek forrása: Steam