Az Xbox One-nal egy időben boltokba került, exkluzív Ryse: Son of Rome nem nyerte el a kritikusok tetszését, az eddigi értékelések alapján egy nagyon látványos, de elég semmitmondó akciójátéknak tűnik a német Crytek alkotása. Mindez azonban nem zavarja a fejlesztőket, akik még mindig az Xbox One felhasználóbarát fejlesztői készlete és nyers ereje bűvöletében élnek.

"Az egyik legfontosabb dolog az Xbox One-nal kapcsolatban a nyers számítási kapacitás. A rengeteg elérhető RAM egy csomó dolgot tett lehetővé a számunkra. Az NPC-k ugyanolyan arckifejezéssel és grafikával jelennek meg a képernyőn, mint az átvezető videók alatt. A többi MI szereplőt is a főhös kidolgozottsági szintjén jelenítjük meg, aminek köszönhetően a karakterek több érzelmet mutatnak ki, mint más játékokban. Ráadásul az Xbox One-nak hála sokkal emberszerűbb viselkedést adhattunk az MI-nek. Látni az ellenség arcára kiülő fájdalmat, amikor megsebesül, látni a tekintetében a meglepetést." -- lelkendezett PJ Esteves tervezési igazgató a Developnak.

Elmondta továbbá, hogy az Xbox 360 után mindössze egy hétbe telt átállni a csapatnak az Xbox One-ra, mert a fejlesztői készlet kifejezetten barátságosnak bizonyult. PJ szerint a Microsofttal való kapcsolatuk kiváló volt a munka során, és bár tudják a csapatnál, hogy a Ryse: Son of Rome nem tetszett mindenkinek, az elégedetlenkedést betudják a konzolstartok mindenkori nehézségének.