• Isaac a felújításban szinkront kapott
  • A fejlesztők ezt kiemelten fontosnak tartják
  • Mivel így jobban részese lehet az eseményeknek

Az eredeti Dead Space-trilógiában Isaac csak a második részben szólalhatott meg, mikor a Visceral a hagyományosabb, filmszerű elbeszélésmód felé mozdult el. Az, hogy a karakter szabadon beszélhet, talán az egyik legnagyobb újdonság, amit a Motive a remake kapcsán tett. A legutóbbi Inside Dead Space blogban Roman Campos-Oriola kreatív igazgató kifejtette, hogy Isaac "jobban részt vesz az eseményekben és a problémák megoldásában", mint korábban, és nem egyszerűen csak azt mondják neki, hogy menjen ide, meg oda, és javítson meg egy csomó dolgot az egész játék során.

A csapat tényleg meg akarja mutatni, hogy a főhős hogyan gondolja végig a dolgokat, és hogyan tervezi a megfelelő megoldást útközben. A másik fontos cél az volt, hogy Isaac-nek lehetőséget adjanak arra, hogy elgondolkodjon az érzelmein – de azért ne túl sokat. "Az összes dráma mellett, ami Isaac körül zajlik, ha nem reagál érdemben vagy nem veszi tudomásul a körülötte zajló eseményeket, akkor elszakad a valóságtól" – mondta Joel MacMillan, aki szerint a 2008-as rész épp ezért volt valamennyire illúzióromboló. "Bizonyos értelemben ez a legelső alkalom, hogy Isaac tényleg benne lesz az első Dead Space történetében. És ez elég izgalmas" – tette hozzá Campos-Oriola.