Oly sok szinten hibás a Ubisoft brit leányvállalatának eszmefuttatása a játékipar jelenéről és jövőjéről, hogy az már fáj, de nézzük, mit mondanak a "szakemberek":
"A hagyományos 'teljes játék' modell, amikor a fogyasztó egyszeri vásárlással, 50–60 fontért vesz meg egy játékot, egyre kevésbé számít általánosnak. Ennek oka, hogy a többjátékos előfizetési szolgáltatások, hosszú távon futó szolgáltatásalapú játékok, az ingyenesen játszható játékok és a felhőalapú streamingszolgáltatások mind új és vonzó módokat kínálnak a játékosok számára a tartalmak elérésére. A fogyasztók kevesebb játékkal játszanak, azokat viszont hosszabb ideig használják, és ennek következtében - néhány kivételtől eltekintve - sok új játék küzd azzal, hogy kitűnjön és elérje azokat az eladási számokat, amelyeket korábban még teljesíteni tudott. A piac emiatt ingadozóbb lett, és egy-egy új cím sikerének esélye sokkal kevésbé kiszámítható."
Az utolsó mondatrésszel speciel egyet tudunk érteni az ő esetükben, de a többi...
Tehát a Ubisoft szerint nehéz kitűnni egy-egy új, ráadásul single-player játékkal - mondjuk Clair Obscur: Expedition 33, Hollow Knight: Silksong, Kingdom Come: Deliverance 2, Hades 2, khmm –, mert annyira elterjedtek és sikeresek a live-service címek – például Concord, XDefiant, Black Ops 7, khmm. Na jó, ott van persze a Fortnite, vagy pl. az ARC Raiders, na de akkor is, mit szívnak Ubinál, hogy így látják? Miközben egyre több statisztika érkezik, hogy a játékosok igenis a single-player, történet központú élményekre vágynak. Persze, nem feltétlenül az Assassin's Creed Shadows-ra...
Borítókép forrása: Depositphotos/MarkoAliaksandr

