Ismerősen cseng Nick Herman neve? Ha nem, az se gond, még csak most kezd ismertté válni: az egykori Ubisoftos távozása után saját stúdiót alapított, AdHoc Studio néven, aminek első játéka, az epizodikus Dispatch egyre népszerűbb a játékosok körében - ha a neveket kicseréljük Guillaume Broche-ra, Sandfall Interactive-ra és Clair Obscur: Expedition 33-ra, kísértetiesen hasonló sztorit kapunk. Na de!

Herman egy interjúban hintette el, hogy a Ubisoftnál már nagyban készült egy új Splinter Cell-epizód, ám elkaszálták, a Bloomberg szerint azért, hogy inkább az XDefiant-re koncentráljanak - a free-to-play FPS 2024. május 21-én debütált, 2025. június 3-án pedig végleg lelőtték a szervereit. Ezekre a pletykákra most Mark Rubin, az XDefiant executive producere reagált a közösségi médiában.

Rubin tagadja, hogy így történt volna. Az igaz, hogy amikor ő csatlakozott a Ubisofthoz, a csapat már egy éve dolgozott egy játékon, aminek a fejlesztése megakadt, de az NEM egy Splinter Cell volt.

"Aztán töröltem a projektet, és hagytam, hogy a csapat bármilyen játékötlettel előálljon. Akadt pár igazán menő ötlet, de úgy éreztem, hogy bizonyos elképzelések túl nagy terjedelműek vagy nehezek lennének, ezért végül egy arénalövöldénél maradtunk, és gyorsan ráéreztünk a játék élvezetére.

Szóval nem, nem váltottunk a Splinter Cellről az XDefiant készítésére. Lehet, hogy valakiben felmerült egy Splinter Cell fejlesztése, mielőtt odakerültem volna, de amíg ott voltam, ez sosem került elő. A Ubisoftnál az volt a tapasztalatom, hogy nagyon nyitottak arra, amit a stúdió szeretne csinálni, ami szuper, de azt kívánom bárcsak használhattunk volna külsős engine-t is."

Rubin az XDefiant bukása után a játékfejlesztéstől is visszavonult, hogy több időt töltsön a családjával.

Borítókép forrása: Ubisoft