Ha az Xbox One-ról beszélünk, rögtön a konkurenciához képest alacsonyabb felbontás jut az eszünkbe, de mióta tudjuk, hogy jön a csodatevőnek beharangozott DirectX 12, sokan abban reménykednek, hogy a szakadék megszűnik az Xbox One és a PS4 között, már ami a felbontást illeti. Nos, a CD Projekt Red programozója nem így gondolja.

A CD Projekt Red vezető grafikusmotor-programozója, a magyar származású Török Balázs szerint a DirectX 12 nem fogja egy csapásra megoldani a felbontás kérdését, ugyanis sokan félreértelmezik az API működését. Szerinte a legtöbb játék azért nem tud 1080p felbontást, mert a shader-egységek ezzel nem tudnának megbirkózni, a DirectX 12 pedig ezen nem segít, s noha lehetségessé válik több poligon megjelenítése, ezeket ugyanúgy árnyékolni kell.

A DirectX 12 azért nem teljesen felesleges, Balázs ugyanis azt mondja, hogy ezzel remélhetőleg egy másfajta gondolkodásmódra állnak át a grafikusprogramozók, egy olyanra, ami sokkal jobb rendszereket eredményez.