A nagy múlttal és tapasztalattal rendelkező Obsidian Entertainment hamarosan megjelenő szerepjátéka, a Tyranny nem csak abban tér el a már jól ismert szerepjátékoktól, hogy a „rosszfiút” alakítjuk, hanem számos egyéb újítást is rejt.

Csapatunk tagjai a világot benépesítő frakciókból kerülnek ki, akiket gyakran egymással ellenkező érdekek hajtanak, de a harcban elengedhetetlen a segítségük. A megállítható, taktikát előtérbe helyező csaták során ugyanis főszereplőnk képességeit három kalandortársának képességei is kiegészítik, kombinációkat hozhatunk létre közöttük, például egy földet érő csapás után az íjászunk a levegőbe röppenhet, és onnan oszthatja az áldást.

Varázslataink különböző osztályokból és úgynevezett „formákból” (shape) állnak, de ez nem jelenti azt, hogy ne kombinálhatnánk őket vagy alkotóelemeiket kedvünkre, ezzel vadonatúj, vagy specializált támadásokat hozhatunk létre. Ugyancsak szabadon fejlődhetünk, karakterünk nem lesz kaszt által behatárolva, amit a legsűrűbben alkalmazunk, abban fogunk fejlődni is. Ez kihatással lesz a dialógusokra is, egy adott helyzetben egy mágia-centrikus karakternek lehet mondandója, míg egy kétkezes csatabárddal hadonászó félőrültnek nem biztos.

Reputációnk, vagyis a különböző csoportokkal ápolt kapcsolatnk nem csak egyszerű jelzés lesz, hanem új képességeket szerezhetünk, így fejlődhetünk általa. De nem csak az számít, hogy mennyire kedvelnek, hanem hogy mennyire félnek tőlünk, mindkét végletnek meg lehet a maga haszna.

Ebből is látszik, hogy egy nagyon összetett és többször élvehető, meglepetésekkel teli szerepjátékot tisztelhetünk a Tyranny képében. Mi már nagyon várjuk, és ti?