Rendkívül kifizetődőnek bizonyult elhalasztani a Dune: Awakening megjelenését, nem elég ugyanis, hogy a szakmabeliek zöme odáig van az Arrakis homokdűnéi közt zajló túlélősdiért (a program 79 ponton áll Metacriticen), a felhasználók szerint is sikerült a képernyőkre ültetni Frank Herbert imádott sci-fi univerzumát. Az MMO már megjelenést követő első hétvégén óriási érdeklődést generált Steamen (volt olyan pillanat, amikor 189 333 ember kutatott egyszerre a fűszer után), nem mellesleg a program megítélése is kimondottan pozitív, ám sajnos akad néhány probléma, amely alaposan megnehezíti a rajongók életét.
Különösen azokét, akik a más játékosok elleni küzdelmekben lelik örömüket, az endgame egyik alappillérének számító PvP ugyanis messze van attól, hogy hibátlannak nevezzük, sokkal inkább a frusztráló jelzővel lehetne illetni. Ahogy arra PC Gamer munkatársa is rámutatott, a sivatag mélyén zajló összecsapások zöme nem a gondosan felfejlesztett karakterek, hanem az ornithopterek között történik, az ikonikus járgányokkal ráadásul gond nélkül agyon lehet nyomni a földön tartózkodó felhasználókat (azt is mondhatnánk, hogy ez a taktika most a meta), ami finoman szólva sem fair a szabályokat betartó rajongókkal szemben.
Súlyos gondot jelent továbbá, hogy a legyőzött ellenfelek túl gyorsan és túl közel élednek újra, így a talpon maradt csapatnak szó szerint másodperceik vannak csak arra, hogy élvezzék egy picit a siker ízét, majd mehetnek is vissza a csatába. Szerencsére a Funcom is tisztában van ezekkel a problémákkal, Joel Bylos a Dune: Awakening kreatívigazgatója ugyanis egy ezzel kapcsolatos Reddit posztra reagálva azt mondta, hogy már gőzerővel dolgoznak a javításokon és a változtatásokon, melyeknek köszönhetően sokkalta élvezetesebb és kiegyensúlyozottabb lesz a PvP. Egyelőre kérdéses, hogy pontosan mikor érkeznek a beígért fixek, ám jobb esetben nem kell hosszú heteket várni az idézőjeles megváltásra.
A borítóképek forrása: PlayStation Store, Funcom