A Ghost of Yotei rendezője, Jason Connell kijelentette, hogy a játékosoknak elsősorban olyasmit kell találniuk a játékban, ami remek szórakozást nyújt nekik. Connell-t nem érdekli, hogy küldetéseket teljesítesz-e, csak az, hogy a magával ragadó nyílt világ kellőképpen leköt-e. A Ghost of Yotei a múlt heti megjelenése óta minden tekintetben felülmúlta a várakozásokat. A Sucker Punch idei sikerjátéka lenyomta népszerűségben az EA Sports FC 26-ot az Egyesült Királyságban (ahol ugyebár minden a fociról szól), és több mint egymillió példányban kelt el, ami remek teljesítmény.
A Games Radarral készített friss interjúban Jason Connell, a Ghost of Yotei rendezője hangsúlyozta, hogy azt szeretné, ha a játékosok jól éreznék magukat a játék világában, még akkor is, ha úgy döntenek, hogy figyelmen kívül hagyják a történetet. „Ha nem akarják követni [a sztorit], akkor mi csak annyit mondunk: Oké, ez a ti döntésetek. Amíg jól érzitek magatokat, nem érdekel minket túlságosan.” – jegyezte meg Connell. Elmagyarázta, hogy a nyom-rendszert – tehát mikor a világban kalandozva kell információkat szerezned – azért építették be, hogy a játékosokat a fő történet mellett más küldetések felé irányítsa a Ghost of Yotei. Ezzel elérték, hogy a szabadság érzete hangsúlyosan jelen legyen, az emberek pedig ne érezzék úgy, hogy minél előbb a történet végére kellene, hogy érjenek. Helyette szép nyugisan induljanak el különböző irányokba, keressenek érdekességeket a térképen, és mikor jónak látják, akkor térjenek vissza Atsu fő történeti szálához.