mozi.jpg

Felelsz vagy mersz (Truth or Dare, 2018)

A Kick-Ass 2 rendezője, Jeff Wadlow egy a Boldog halálnapothoz hasonló horrorral/slasherrel érkezik. A trailer mosolygós arcai meglehetősen ijesztőek, de a film maga is ijesztően rossznak tűnik az IMDb pontszámok (4,7/10), a Metascore (35/100) és a Rotten Tomatoes (14%)  alapján is. Az alapötlet pedig sok jóval kecsegtet és a Kick-Ass 2, bár nem ért föl elődjéhez, nem volt ám olyan rossz. A főszerepet a Sikoly 4 zseniális nyitójelenetéből ismerős Lucy Hale alakítja.

Truth or Dare (2018) on IMDb

Gombos Jim és Lukács, a masiniszta (Jim Knopf und Lukas der Lokomotivführer, 2018)

A film Michael Ende (A végtelen történet, Momo) hatvanas évekbeli nagy sikerű ifjúsági regénye alapján készült. Előzetes alapján a film aranyos, kalandos, látványos, s csak a CGI figurák hagynak némi kívánnivalót maguk után. A címszereplő Lukácsot a magyar tévékben is futó sorozat, Az utolsó zsaru sztárja, Henning Baum játsza, a filmet A hullám és A mestergyilkos: feltámadás rendezője készítette.

Három tánc (2018)

Az egész estés, magyar dokumentumfilm a Magyar Táncművészeti Egyetem klasszikus balett szakos fiú diákjainak három generációját mutatja be. A Port.hu leírása így jellemzi a filmet:

„életben tartanak egy 600 éves műfajt, miközben megküzdenek a családtól való elszakadással, a szigorú elvárásokkal, a fizikai és lelki fájdalommal. A három I., V. és IX. évfolyamos főszereplőn keresztül szeretnénk bemutatni az utat, amelyet a fiatalok az iskolába kerüléstől a balett művésszé válás során bejárnak.”

A trailer alapján korántsem tűnik tettük ennyire magasztosnak, sokkal inkább tragikusnak. Az egyik főszereplő, a trailert záró mondatán is az érződik, hogy inkább magát győzködi, amikor azt mondja: „Végül is... megérte.”

Kszi, Simon (Love, Simon, 2018)

Hogy a Love miért lett Köszi és hogy azt miért kell így írni, rejtély. A film tagline-ja így szól: „Mindenkinek jár egy első szerelem” – akkor miért nem lehetett bennehagyni a címben a Love szót? Esetleg „Szeretettel, Simon”? Vagy ha már nagyon fiatalosak akarunk lenni, „Puszi, Simon”? Vagy akár: „Pszi, Simon”? Szerintem bármelyik jobb lehetett volna. Na de a panaszkodást félretéve, a trailer alapján aranyosnak, viccesnek és megindítónak tűnik a film, s pont a napokban nyerte el a legjobb csók díját az MTV Movie Awardson – és talán most először nyert két férfi.

Merülés a szerelembe (Submergence, 2017)

A német újfilm nagy alakjának, Wim Wendersnek is készül még új filmje, méghozzá James McAvoyjal és Alicia Vikanderrel a főszerepben. A trailer nem sokat árul el, sőt, úgy fest, mintha három film lenne egyszerre. Azt állítja magáról (címében is), hogy romantikus film, s bár ebből az előzetesben nem sok látszik, ez az első film. Közben úgy néz ki, mint egy óceánkutatós 2001: Űrodüsszeia mindenféle egzisztencialista vonulattal (és valószínűleg 1-2 búvárkodós, hallucinálós trippel) – ez a második film. Mindehhez pedig hozzá van rakva a semmiből egy politikai, CIA-s szomáliai kalózos történetszál, a harmadik film. Az hogy a plakát és a cím nem készítenek föl arra, ami vár, szerintem enyhe kifejezés.

Ocean’s 8 – Az évszázad átverése (Ocean’s 8, 2018)

A női Szellemirtók nagyot bukott, így fölmerül a kérdés, hogy vajon a női Ocean’s filmtől is hasonlóra kell-e számítanunk? Nem azzal van a baj, hogy a főszereplőgárda csupa nő és nem is csak azzal, hogy a kivitelezés igénytelen. Az a baj az Ocean’s 8-tel (trailere alapján legalábbis), hogy annak ellenére, hogy próbál nagyon előremutató lenni női főszereplőivel, mégis sikerül iszonyatosan szexistának lennie. Ott van például rögtön az, hogy a készítők mindössze 8 színésznőt tudtak összeszedni és akartak kifizetni a filmre, miközben a pasi Ocean’s már 13 főt számlált. Az meg, hogy a csajok ékszereket akarnak lopni egy divatbemutatóról és nem az összes pénzt egy kaszinóból, úgy állítja be őket, mintha csak egymás haját tépő, hisztis lánykák lennének, nem pedig mesterbűnözők. Ez pedig enyhén vérlázító, de reméljük, hogy a kész film megcáfol.