Én tesztelhettem a Wuchang: Fallen Feathers-t és be kell vallanom, hogy egy meglepően tisztességes akció-RPG-ről van szó, amely a kínai mitológiára épül. A legújabb, 1.5-ös frissítés azonban jelentős változásokat hozott a Wuchang: Fallen Feathers játékmenetében: bizonyos NPC-k és főellenfelek immár nem ölhetőek meg, mindez pedig úgy tűnik, hogy a kínai játékosoktól kapott negatív visszajelzések alapján került bevezetésre. A soulslike-játékok lelkes rajongója, Lance McDonald részletes leírása szerint több történelmileg jelentős főellenség már nem hal meg, ha legyőzöd őket, hanem a harc után csupán „kimerültek” lesznek és még beszélgetni is lehet velük. Igen, konkrétan vadonatúj párbeszédek is bekerültek, amik eddig nem voltak jelen.
LOL WUCHANG patch notes say they "optimized the exhaustion animation for certain NPCs" and what they mean is they made it so you can no longer kill any historically significant bosses or NPCs, and instead they just get "exhausted" and relax after the fight and talk to you LMAO https://t.co/2RuHaY9lms
— Lance McDonald (@manfightdragon) August 13, 2025

Ráadásul a játék több emberi NPC-je sem ölhető meg, mivel most már nem ellenségesek, amikor összefutsz velük. A háttérben álló ok, hogy kínai játékosok visszajelzése alapján – akik sérelmezték, hogy történelemhez kötődő, hősként ismert karaktereket gyilkolhatnak meg a játékban – a fejlesztők reagáltak a közösségi nyomásra és módosították a játékmenetet. A kommentek alapján több, az ország történelmével foglalkozó rajongó felháborodott azon, hogy meg lehet ölni a Ming-dinasztia prominens alakjait. A Steam felhasználók között is számos hozzászólás látott napvilágot, amelyekben felvetették, hogy ez bizony komoly cenzúra (amivel elég sok para van mostanság), mivel részben megváltoztatja a játék narratív tónusát. Többen azt javasolták, hogy legalább régiónként eltérő verziókban legyen elérhető a változtatás, ne általánosan mindenki számára.
Az ilyen mértékű cenzúrázás persze nem újdonság. Csak érdekességképp, az Assassin's Creed Shadows-nál annak idején nagy port kavart egy gameplay-videó, amelyen az volt látható, hogy Yasuke lerombolja Itate Hyozu szentélyét, amely az egyik legnépszerűbb ilyen jellegű építmény Himedzsiben. Az emberek zömét az akasztotta ki igazán, hogy a vandalizmus mellett Yasuke még az NPC-ket sem kímélte a felvételen, így többen is feltették a kérdést, hogy mégis mennyire tiszteli ezzel a Ubisoft a japán kultúrát? Természetesen a szigetország politikusai sem mentek el a szóban forgó képsorok mellett. A kényesnek mondható témával a Liberális Demokrata Párt egyik tagja, Hiroyuki Kata hozakodott elő még márciusban az országgyűlésen, kiemelve, hogy ha maga a rombolás lehetősége esetleg nem lenne elég, a Ubisoft még csak meg sem kérdezte a főpapot arról, használhatja-e a szentély nevét a játékban. Ezt követően felvetette, hogy a Shadows miatt a valóságban is előfordulhatnak hasonló jellegű események, amivel kapcsolatban Japán miniszterelnöke, Isiba Sigeru is hangot adott a véleményének.
Borítókép forrása: GamesRadar