Én tesztelhettem a Wuchang: Fallen Feathers-t és be kell vallanom, hogy egy meglepően tisztességes akció-RPG-ről van szó, amely a kínai mitológiára épül. A legújabb, 1.5-ös frissítés azonban jelentős változásokat hozott a Wuchang: Fallen Feathers játékmenetében: bizonyos NPC-k és főellenfelek immár nem ölhetőek meg, mindez pedig úgy tűnik, hogy a kínai játékosoktól kapott negatív visszajelzések alapján került bevezetésre. A soulslike-játékok lelkes rajongója, Lance McDonald részletes leírása szerint több történelmileg jelentős főellenség már nem hal meg, ha legyőzöd őket, hanem a harc után csupán „kimerültek” lesznek és még beszélgetni is lehet velük. Igen, konkrétan vadonatúj párbeszédek is bekerültek, amik eddig nem voltak jelen.

Ráadásul a játék több emberi NPC-je sem ölhető meg, mivel most már nem ellenségesek, amikor összefutsz velük. A háttérben álló ok, hogy kínai játékosok visszajelzése alapján – akik sérelmezték, hogy történelemhez kötődő, hősként ismert karaktereket gyilkolhatnak meg a játékban – a fejlesztők reagáltak a közösségi nyomásra és módosították a játékmenetet. A kommentek alapján több, az ország történelmével foglalkozó rajongó felháborodott azon, hogy meg lehet ölni a Ming-dinasztia prominens alakjait. A Steam felhasználók között is számos hozzászólás látott napvilágot, amelyekben felvetették, hogy ez bizony komoly cenzúra (amivel elég sok para van mostanság), mivel részben megváltoztatja a játék narratív tónusát. Többen azt javasolták, hogy legalább régiónként eltérő verziókban legyen elérhető a változtatás, ne általánosan mindenki számára.

Az ilyen mértékű cenzúrázás persze nem újdonság. Csak érdekességképp, az Assassin's Creed Shadows-nál annak idején nagy port kavart egy gameplay-videó, amelyen az volt látható, hogy Yasuke lerombolja Itate Hyozu szentélyét, amely az egyik legnépszerűbb ilyen jellegű építmény Himedzsiben. Az emberek zömét az akasztotta ki igazán, hogy a vandalizmus mellett Yasuke még az NPC-ket sem kímélte a felvételen, így többen is feltették a kérdést, hogy mégis mennyire tiszteli ezzel a Ubisoft a japán kultúrát? Természetesen a szigetország politikusai sem mentek el a szóban forgó képsorok mellett. A kényesnek mondható témával a Liberális Demokrata Párt egyik tagja, Hiroyuki Kata hozakodott elő még márciusban az országgyűlésen, kiemelve, hogy ha maga a rombolás lehetősége esetleg nem lenne elég, a Ubisoft még csak meg sem kérdezte a főpapot arról, használhatja-e a szentély nevét a játékban. Ezt követően felvetette, hogy a Shadows miatt a valóságban is előfordulhatnak hasonló jellegű események, amivel kapcsolatban Japán miniszterelnöke, Isiba Sigeru is hangot adott a véleményének.

Borítókép forrása: GamesRadar