Nem is oly rég Grummz az X-en jelezte, hogy a Capcom cenzúrázza néhány játékát, de több mint valószínű, hogy nem a japánok a hibásak. Grummz szerint a kiadó japán lokalizációs csapatában már egy ideje nyugati aktivisták dolgoznak, és ők hajtanak végre ilyen változtatásokat. A poszt az Onimusha 2: Samurai's Destiny remaster-változatára koncentrált, aminek eredeti (PS2-re megjelent) változatában még nem volt cenzúrázva pár jelenet vagy karakter-kinézet, a nemrég kiadott remaster-verzióban viszont már igen. A cenzúra jelenléte komoly kérdéssé vált a játékiparban, és a többség határozottan ellenzi. Annak ellenére, hogy több fejlesztőcsapat erről tudomást sem vesz, a Lollipop Chainsaw korábbi producere most felszólalt a cenzúra ellen, azzal érvelve, hogy az tönkreteszi az adott játékot, hiszen kiöli az alkotók eredeti vízióját.
Yoshimi Yasuda, a Lollipop Chainsaw producere a videojátékok cenzúrázása ellen szólalt fel az X-en. "Ha az adott játék bármelyik elemét cenzúráznánk, az az alkotás lényegét sértené, amit létre akartunk hozni, és ezt soha nem tudnám elfogadni" – jegyezte meg Yasuda. Szerinte ez nem csak a friss megjelenésekre kellene, hogy vonatkozzon, hanem a remaster- és remake-kiadásokra is. Yoshimi Yasuda szerint a cenzúrával a játékok veszítenek az értékükből, legalábbis már semmiképp nem őrzik meg azt a fajta víziót, amit az alkotók eredetileg szántak nekik.
Borítókép forrása: Wallpaper Cave