Mostanra még a videójátékok világában kevésbé jártas emberek is értesülhettek arról, hogy milyen arcpirítóan rosszul sikerült az egyes körökben (valamiért) GTA-killernek kikiáltott MindsEye, amit már vélhetően egyetlen frissítés és javítás sem fog tudni felkaparni a gödör aljáról. A Leslie Benzies vezette, nem meglepő módon alapos leépítésen átesett Build A Rocket Boy debütáló alkotása az újságírók és a felhasználók körében is roppant rosszul teljesít (ne szépítsük a dolgot: a számok alapján  2025 legrosszabb játékával van dolgunk), így aztán hiába terveznek a fejlesztők 10 évig tartó támogatást, meglepődnénk, ha még egy évtized múlva is beszédtéma lenne Jacob Diaz története – vagy a csapat, ami csinálta.

És ha már a főszereplőnél tartunk, az őt megformáló színész, a Mafia 3 protagonistáját is életre keltő Alex Hernandez sincs kibékülve azzal, hogy ilyen vállalhatatlan állapotban jelent meg a MindsEye, épp ellenkezőleg. „Valamilyen okból kifolyólag egy vállalat néha úgy dönt, hogy kiad valamit, ami ilyen problémákkal küzd, majd utólag próbálja megoldani azokat. Nyilvánvalóan nem mi voltunk az elsők, akik így tettek; az egyik legismertebb példa erre a jelenségre a Cyberpunk [2077] – fogalmazott a színész a Check It TV-nek adott interjúban (köszönjük, Insider Gaming!).

„Játékosként és fogyasztóként sem szeretem ezt a modellt. Nem tetszik, hogy ebbe az irányba haladunk” – tette hozzá, majd kihangsúlyozta, hogy szerinte hosszabb távon óriási károkat okoz az adott stúdiónak/kiadónak, ha nem 100%-os állapotban dob a piacra egy programot, mégis teljes árat kér érte. Ha minket kérdeztek, 100%-ig igaza van Hernandeznek, hiszen egy félkész, utólag foltozgatott alkotás sokkal nagyobb lyukat üthet egy cég megítélésén, mint a halasztás – a Dune: Awakening például többször is lekéste a tervezett megjelenési dátumot, a számokat elnézve pedig eléggé megérte a csúsztatás.

A borítóképek forrása: Build A Rocket Boy