Rendkívül kifizetődőnek bizonyult elhalasztani a Dune: Awakening megjelenését, nem elég ugyanis, hogy a szakmabeliek zöme odáig van az Arrakis homokdűnéi közt zajló túlélősdiért, a felhasználók szerint is sikerült a képernyőkre ültetni Frank Herbert imádott sci-fi univerzumát. Az MMO már megjelenést követő első hétvégén óriási érdeklődést generált Steamen (volt olyan pillanat, amikor 189 333 ember kutatott egyszerre a fűszer után), nem mellesleg a program megítélése is kimondottan pozitív, ám sajnos akad néhány probléma, amely alaposan megnehezíti a rajongók életét.

Leginkább azok ismerkedhettek meg közelebbről a frusztráció fogalmával, akik belevetették magukat az endgame gerincét képező PvP-be, a Deep Desertben zajló egymás elleni küzdelmek zöme ugyanis az ornithopterek között történik, ergo nem sokra megyünk a gondosan felfejlesztett karakterekkel. Természetesen a Funcom is látja a rajongók panaszait, éppen ezért Joel Bylos Dune: Awakening kreatívigazgatója már június közepén megígérte, hogy helyreállítják a világ rendjét, amihez a jelek szerint elég drasztikus eszközökhöz folyamodtak a fejlesztők.

Ahogy arról a PC Gamer is beszámolt, a stúdió tegnap bejelentett, Steamen elérhető nyilvános tesztkliensében a felére csökkentették a PvP zónák számát, vagyis a kompetitív harcoknak helyt adó területek jókora része PvE helyszínekké (Partial Warfare), alakult, ahol anélkül gyűjthetjük a fűszert és a magas szintű nyersanyagokat, hogy aggódnunk kellene más játékosok miatt. A portál megjegyzi, hogy a 9x9-es Deep Desert rácsnak eddig csupán az A sora volt PvE zóna, a szóban forgó kliensben viszont az A, B, C, illetve az E fele is „biztonságosabbá” vált, ami elég nagy változtatás. Hozzá kell azonban tennünk, hogy – a nevéből adódóan – a tesztkliens tesztelésre szolgál, ergo egyáltalán nem biztos, hogy magába a játékba is bekerülnének a módosítások. Örülnétek, ha több PvE terület lenne a sivatag mélyén?

A borítóképek forrása: Steam