Bár szinte minden Battlefield-felvonás tartalmazott egyjátékos komponenst, azok minősége szinte egy esetben sem volt képes felérni a Call of Duty-sorozat hollywoodi blockbustereket idéző kampányaihoz – személy szerint a Bad Company sztorimódját élveztem leginkább, míg a Battlefield 3 és Battlefield 4 történetére már egyáltalán nem is emlékszem. Úgy fest viszont, hogy az egyelőre cím nélküli, jelenleg is tesztelés alatt álló Battlefielddel fordulni fog a kocka, a négy stúdió (DICE, Motive, Ripple Effect, Criterion) által fejlesztett FPS ugyanis minden korábbinál kidolgozottabb és emlékezetesebb kampánnyal érkezik – legalábbis a kiadó ígérete szerint, amit azért nem árt óvatosan kezelni.
Az egyjátékos részért felelős Motive (Dead Space, Star Wars Squadrons) fejlesztői az Inverse-nek adott interjúban (via Game Rant) beszéltek egy picit arról, hogy mi inspirálta őket a munkálatok során, a felsorolt címek alapján pedig minden adott ahhoz, hogy egy letaglózó, maradandó élményt nyújtó sztorit kapjanak a rajongók.
A játék kreatívigazgatója, Roman Campos-Oriola Taylor Sheridan sikersorozatát, az idehaza a SkyShowtime kínálatában fellelhető Lioness-t emelte ki legfőbb ihletforrásként – a Zoe Saldana, Morgen Freeman és Nicole Kidman nevével fémjelzett szériában egy CIA-ügynök áll a történet középpontjában, aki a terrorizmus elleni harc során igyekszik megtalálni az egyensúlyt a munka és a magánélet között.
Talán ennél is fontosabb, hogy a vezető producer, Philippe Ducharme 2024 egyik legnagyobb hatású filmjét, a Kirsten Dunst, Wagner Moura és Cailee Spaeny főszereplésével készült Polgárháborút (Civil War) hozta fel példaként, ami azért fontos, mert Alex Garland (Ex Machina, Expedíció, Ők) drámájában nem katonák, hanem újságírók kerülnek a középpontba. Ebből kiindulva könnyen lehet, hogy a soron következő Battlefield kampánya is a személyes tragédiákra helyezi majd a hangsúlyt a háború egésze helyett, ami kifejezetten emberközelivé teheti az élményt – legalábbis abban az esetben, ha az érdekes koncepcióhoz megfelelő rendezés társul. Meglátjuk, hogy végül mit sikerül kihozni ilyen alapanyagokból, mindenesetre szurkolunk, hogy sikerüljön összekalapálni egy minőségi egyjátékos módot – ráférne a szériára.
A borítóképek forrása: Xbox, EA