Többek között mi is beszámoltunk róla néhány héttel ezelőtt, hogy bár a GTA 6 büdzséje valószínűleg minden más játék költségvetését kispadra ülteti, a Rockstar Games egykori technikai vezetője, Obbe Vermeij szerint a széria hetedik részének elkészítéséhez már nem kell olyan mélyen a zsebébe nyúlnia a kiadónak. Mindezt arra alapozta a veterán fejlesztő, hogy a rohamtempóban fejlődő mesterséges intelligencia számos területen tudja majd megkönnyíteni a munkálatokat (ezzel is lefaragva picit a végösszegből), és bár való igaz, hogy az AI mostanra megkerülhetetlen tényező lett videójátékos berkekben, nem mindenki ért egyet Vermeij jóslatával.

Példának okáért David O'Reilly is a szkeptikusok táborát erősíti, a stúdió volt környezetért felelős művésze ugyanis a KIWI TALKZ podcast néhány nappal ezelőtti adásában értekezett arról (via TheGamer), hogy hiába tud átvenni az AI néhány feladatot, nem igazán képes helyettesíteni az embert – pláne nem azokban a munkakörökben, ahol kreatív gondolkodásra van szükség.

O'Reilly szerint a mesterséges intelligenciát leginkább a fárasztóbb folyamatok automatizálására (akár úgy is fogalmazhatnánk, hogy videójátékos szalagmunkára) érdemes bevetni, mivel a komplexebb műveletek (például művészi kivitelezés vagy forgatókönyv) esetén állandóan „fogni kellene a kezét”. Ha minket kérdeztek, mi sem nagyon támogatjuk, hogy az AI-jal írasson valaki párbeszédeket (vagy készíttessen mondjuk karaktermodelleket), hiszen az utólagos ellenőrzés is elveszi az időt, ennélfogva pedig maguk a készítők is elvégezhetik az adott munkát.

A borítóképek forrása: Rockstar Games