A PlayStation 4 Pro bejelentésekor több, még viszonylag, vagy épp nagyon is friss játékról derült ki, hogy az új konzol hardveres fejlődése miatt kialakult lehetőségekből adódóan megszépül. Ilyen például a Mass Effect: Andromeda és a Rise of the Tomb Raider, de a listát még lehetne folytatni.

Ahogy az várható volt, természetesen nem minden népszerű játék fog szebben festeni a fejlesztett Playstation gépeken. Ríviai Geralt is inkább postai bélyegeken tetszeleg, ahelyett, hogy a PC-s verzió mellet az új konzol esetén is 4K felbontáshoz igazítaná a megjelenését.

A CD Projekt Red inkább az olyan készülő projektjeire fókuszálja a figyelmét, mint a Witcher 3 láncait levető, önállósodott Gwent kártyajáték, vagy a rengeteg munkát igénylő, monumentális Cyberpunk 2077.

Mivel egy elég erős PC-nek nem akadály a 4K felbontású Witcher 3 megjelenítése, ezért furcsának tűnhet, hogy a csapat szerint miért lenne túl nagy erőfeszítés elérni ezt az új konzolon is. A válasz az, hogy az eredeti konzolos kiadás, a PC-s változat szintjéhez mérten csak közepes és magas grafikai beállítások közötti minőséget éri el, ami nem igazán mutatna jól ekkora felbontásban. Szóval nem csak a felbontáson, de a látvány általános minőségén is javítani kellene, ami még az új gép ereje mellett is valószínűleg rengeteg optimalizációt kívánna, és jelenleg túl sok idejét és energiáját emésztené fel az amúgy is elfoglalt csapatnak.

Viszont lehetséges, hogy a későbbiekben, egy kevésbé megterhelő időszakban elkészítik a játék PlayStation 4 Pro adottságait kihasználó szépségtapaszát. Így a The Witcher 3 esetében sem kell még teljesen lemondanuk a konzolos 4K látványról.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!