Augusztus 9-én, pár nappal a hivatalos digitális showcase előtt már egy exkluzív online eventen szemügyre vehettük a THQ Nordic idei legnagyobb bejelentéseit, köztük egy régóta pletykált nagy címmel.

Alone in the Dark

Ez a nagy bejelentés nem más volt, mint az új Alone in the Dark játék (mely történetesen pont az exkluzív sajtóevent előtt szivárgott egyet). A svéd Pieces Interactive dolgozik rajta, és az eredeti, 1992-es első rész teljes remake-je lesz modern igényekhez igazítva. A játékban ismét Edward Carnby és Emily Hartwood között választhatunk, hogy melyikükkel vágunk bele az idegen dimenziók keresztútjára épült Derceto Manor rejtélyének felderítésére. Azonban számos tényező más lesz: az egyik legjelentősebb változás, hogy Emily nagybátyja, Jeremy, akinek öngyilkossága az eredeti játék történetének kiindulópontja volt, még életben lesz, Derceto pedig ódon kísértetház helyett egy ideggyógyászati és rehabilitációs luxusklinika a felső tízezer tagjainak. A karakter kiválasztása pedig nem zárja ki a történetből a másikat, akár Edwarddal, akár Emilyvel vágunk bele a történetbe, a másik szereplővel időről-időre összefuthatunk majd, pár fordulat, motívum pedig el fog térni a két karakter végigjátszásában.

alone-in-the-dark.jpg

A Pieces fejlesztői emellett jelentős mértékben bővítik majd a történetet, egyrészt számos olyan egyéb helyszínre is ellátogathatunk majd, amelyek bár szorosan kapcsolódtak a történethez, az eredeti játékban legfeljebb elvétett megjegyzésként bukkantak fel egy-egy jegyzetben. A Dercetoban összeütköző idegen dimenziók hatásának hála pedig számos alkalommal átalakulhat az addig megismert pálya is. A fejlesztők egyforma hangsúlyt terveznek fektetni a történetre, a felfedezésre, a logikai fejtörők megoldására és a harcra. Bár az összecsapásokat ezúttal TPS nézetből követhetjük, túlélőhorrorhoz híven muníciónk erősen limitált lesz, hőseink sérülékenyek, bizonyos ellenfelekkel szemben pedig a hagyományos fegyverek teljesen hatástalannak bizonyulnak majd. A játékhoz az alkotók egyedi doom jazz hanganyagot állítottak össze, a történetért az Amnesia és SOMA játékokból ismerős Mikael Hedberg felel, míg a szörnyek dizájnját a Guillermo del Toróval több ízben kollaboráló Guy Davis álmodta meg.

aloneinthedarkdercetoinsideedward.png

A reboot fejlesztése már 2019 végén megkezdődött, a készítők azonban csak most, az alfa állapothoz közel döntöttek úgy, hogy készen állnak felfedeni a játékot a nagyérdemű előtt. A csapattagok nagy rajongói az eredeti, klasszikus felvonásoknak, és remélik, hogy új életet tudnak lehelni az ikonikus franchise-be, illetve feledtetni a 2008-as ötödik rész, illetve a multiplayer-orientált Illumination okozta csalódást. Bár pontos megjelenési dátum még nincs, a gamescomon lehetőség nyílik majd végigjátszani a játék playable teasérét, a prológusként szolgáló Grace in the Dark-ot, melyben az Alone in the Dark 2-ből ismerős kislányt, Grace-t irányíthatjuk majd Dercetoban, és ki kell juttatnunk vele Jeremy levelét az épületből.

Space for Sale

A horrorisztikus bemutatót, mely az event jelentős részét ki is töltötte, egy könnyedebb alkotás követte, a Little Big Workshop-ért felelős Mirage Game Studios legújabb alkotása, a sandbox ingatlankereskedő-szimulátor Space for Sale. A játékban hősünk feladata egy lakatlan naprendszer átalakítása és kolonizálása lesz különböző ingatlanvásárlásban érdekelt idegen lények számára. A játékot egyedül és kooperatív módban is játszhatjuk majd, a helyszínként szolgáló naprendszer pedig minden alkalommal random generált lesz, több különböző bolygótípussal, más és más kihívások elé állítva a játékosokat.

sfsscreenshot4.png

A siker érdekében oda kell majd figyelnünk a különböző érdeklődők egyedi igényeire is, melyek néha meglehetősen egyedi, nem túl konvencionális megoldásokat és kihívásokat követelnek majd az eladásra kínált ingatlanok és telkek kialakításában.

Wreckreation

Ezt követte a Three Fields Entertainment nyílt világú arcade autóversenye, a Wreckreation. Járműveinkkel egy közel 400 négyzetkilométeres, teljes egészében beautózható, négy eltérő zónából összetevődő állam területén versenyezhetünk majd, legnagyobb erőssége azonban a klasszikus autóversenyzés és a leginkább Trackmania szériából ismerős nyakatekert pályaszerkesztés összeházasítása lesz.

1.png

A játékosok valós időben, akár a versenyek megszakítása nélkül válthatnak majd át szerkesztő-módba és vissza, hogy a Hot Wheels pályákat idéző rámpákkal és egyéb elemekkel kissé felturbózzák a térképet, vagy akár teljesen át is szabják.

Tempest Rising

A sort a 3D Realms és Slipgate Ironworks játéka zárta, mely azonban korábbi címeikkel szemben ezúttal nem boomer shooter / retro FPS lesz, hanem egy, a '90-es évek legjobbjai előtt tisztelgő klasszikus RTS. A Tempest Rising le sem tagadhatná a Command & Conquer széria hatását, a történet középpontjában egy, a föld mélyéből előtörő, veszedelmes új nyersanyag, a Tempest áll majd, a játék pedig a globális békefenntartó GDF, a Tempest vallásos imádata körül kialakult Tempest Dynasty, illetve egy még bejelentetlen harmadik fél közötti háborúra fókuszál majd.

trrevealscreenshot8.png

A rövid játékmenet alapján, mely lényegében egy-az-egyben bemutatta a játék első küldetését, olyan érzésem támadt, mintha konkrétan a klasszikus C&C Tiberium sorozat következő felvonását láthatnám futásban, csak épp a zöldes Tiberium kristályokat lecserélték a vörösen izzó Tempestre. A fejlesztők már 3 éve dolgoznak rajta, célkitűzésük pedig, hogy a klasszikus RTS műfaj olyan volumenű reneszánszát indítsák el vele, mint amilyet a DUSKIon MaidenProject Warlock és társaik értek el a klasszikus lövöldözős játékokkal.