Egyszer volt, hol nem volt...
...és így tovább, és így tovább, az NCsoft, bár baromi büszke MMOG-je háttértörténetére, valójában még leírni is dögunalmas, nem hogy elolvasni. Mindenki üt mindenkit, aztán jönnek a tápos emberek, akik elkezdenek ütni mindenkit, végül az egész csapat, kéz a kézben elmegy grindelni — akinek ugyanis nem volna tiszta, a játék főképp a Lineage-sorozat nyomdokaiban indul el, amelyről tudni kell, hogy húsz perc után olyan lebilincselően izgalmas tud lenni, mint egy aranyérkezelés. Szóval, adva van nekünk egy MMOG, amely egy kezelhetetlen fejlesztői készlettel készül, földbedöngölően néz ki, és angyalok szerepelnek benne. No de mi lesz itt az újdonság?
Az asmodiansok (krikszkraksz, tudjátok, Korea power!) a földteke másik végében élnek. Sötétség, kék és fekete színek operálnak náluk, de annyira, hogy bár sötétnek nem nevezhetjük otthonukat, de egy KV előtt kijelenthetjük: a mindenit, ez aztán már darkos a javából! Ha daevavá változnak, hollószerű szárnyakat kapnak — bár arról nem tudunk, hogy rettegnének a madárijesztőktől...
Aztán van még egy faj, a krikszkrakszok, vagyis a balaurok, akikkel nem játszhat majd senkit. Nevük római kontextusban többfejű sárkányt jelent, és... őőő, nos, beszállhatnak harcolni bármelyik fél oldalán, aki elég kolbászt ad nekik.
Kaszt-rálva
A harcos, mit ad isten, elsősorban harcol. Milliónyi helyzetet tud kezelni (leveri a rátámadókat, legyilkolja őket, vagy rájuk ugrik és péppé lapítja mindet), hosszútávon pedig válthat gladiátorba (aki akkorát odacsap, hogy megszédülsz, vagy templarba, aki beállhat a támadók elé, és szép magyaros szakszóval tankolhat, mint állat. A felderítő a gyors támadásokra specializálódik, rangerbe váltva messziről képes operálni és csapdákat dobálhat (reméljük, legalább ő húz majd karóba, ha már más nem képes rá!), míg assassinként észrevétlenül csonkolhatja az ellenséget. Igazán életszerű helyzeteket szül, ahogy a hat méter magas fődémon a fejének helyét vakargatja, és azon gondolkozik, vajon hova tűnhettek a testrészei — miközben az Assassin jókat kacag a háttérben.
Összetevők
Mint azt már említettem, a játék lelkét a CryEngine adja — 2006-ban ez döbbenet volt, 2009 végére, 2010 elejére, mire emberi nyelvterületeken is megjelenik majd a szoftver, a pont elégséges szintet fogja majd nyújtani. A játék amúgy 2006-ban megnyerte a legszebb MMO díját; szép dolog, bár azóta sok víz lefolyt már a cián. Karakterünket ezer helyen befolyásolhatjuk — a rendszer kísértetiesen (no, nem úgy, senki ne hívja a szellemirtókat) hasonlít az Elder Scrolls IV: Oblivion rendszerére — a zenét pedig Ryo Kunihiko szerezte, akiről ugyan semmit nem tudtam kideríteni, de biztos nagyon tehetséges.
Ha pedig megunjuk a tárgyakért zajló grindet, jöhet a szakmákért zajló változat — fegyver-, illetve páncélkovácsként, takácsként, alkimistaként, szakácsként vagy ékszerészként összehozhatunk még nagyobb tápokat.
Darths a lelkemre kötötte, hogy feltétlen írjam le: a világ egyéb tájain (pl. Koreában) már nyüstölik a szoftvert, mi majd már a letesztelt és kifoltozott változattal játszhatunk — ez ugyan minden távol-keleti produktum esetében így van, de végszónak megteszi.