Az Activision mélyen a zsebébe nyúlt, és felvásárolta a King csapatát, azt a céget, amely a Candy Crush játékáról ismert a leginkább. A King lányvállalatként működik majd tovább, megtartva a jelenlegi vezetőit, de minden részletet még nem dolgoztak ki -- csak 2016-ra lesz teljes a felvásárlás, amit november 3-án, azaz ma, illetve holnap egy-egy gazdasági konferencia előz meg. 

Az Activision 5,9 milliárd dollárt költ a cégre, amit készpénzben fizetnek ki. Ez azt jelenti, hogy a King részvényeiért darabonként 18 dollárt fizetnek, jóval többet, mint amennyi valójában érnek -- 20%-kal többet fizetnek, mint amennyi a King jelenleg a piacon ér.

Hogy legyen hova tenni ezt az óriási számot: az Activision többet költött, mint a Disney a Star Warsra (4,05 milliárd), sőt, ennyi pénzből kijött volna az Oculus Rift (2 milliárd) és a Minecraft (2,5 milliárd) megvásárlása, ÉS maradt is volna 1,4 milliárd zsebpénz. Nagyon csábítónak kell hát legyen a King, hogy ennyit költsenek, de a számok az Activision igazolják, a King ugyanis legutóbb 1,9 milliárd bevételt és 568 millió dollár profitot termelt, vagyis pár év alatt megtérülhet a befektetés.

Az Activision büszkén jelentette be, hogy ezzel az övék az Egyesült Államok öt legnépszerűbb mobiljátéka közül kettő (Candy Crush Saga and Candy Crush Soda Saga), illetve a legsikeresebb konzolos sorozat (Call of Duty) és a legnépszerűbb számítógépes franchise (World of Warcraft).

candy-crush.jpg