• Több mint 7 milliárdot keresett az Activision Blizzard tavaly
  • Ebből 4 milliárd a mikrotranzakciókhoz, DLC-khez, loot boxokhoz köthető
  • A CoD: WWII, a Destiny 2 és a Candy Crush volt a legjobban teljesítő játékuk

Sok mindent el lehet mondani a mikrotranzakciókról, de azt nem, hogy üzleti szempontból melléfogás lenne. A rideg tény az, hogy ha a kiadók tisztességes hasznot akarnak szerezni egy nagyköltségvetésű videojátékból, akkor erre a rútságra van szükség. Amit az ember el is fogad, amíg nem esnek át a ló másik oldalára.

Hogy mennyire jó üzlet, az az Activision Blizzard tavalyi bevételéből is látszik: összesen 7,16 milliárd dollárt kerestek, ebből 4 milliárd dollár jött a DLC-kből, mikrotranzakciókból és loot boxokból. A bevétel nagyobb hányada természetesen a Call of Duty: WWII-ból és a Destiny 2-ből származott, de jól teljesített a Candy Crush is, ennek bevétele 2 milliárd dollár volt. Platformok terén az eloszlás viszonylag egyenletes. A PC a bevétel 29%-át hozta, a konzolok 34%-ot, a mobil pedig 30%-ot adott be a közösbe.