• Az idő lesz a legnagyobb ellenségünk az Exodusban
  • Melynek múlását semmilyen módon nem fogjuk tudni megakadályozni
  • Az RPG-n a veteránokból álló Archetype munkálkodik
  • És Matthew McConaughey is a hangját adta hozzá

A tavalyi The Game Awards során bemutatott Exodus ugyan azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy az Oscar-díjas Matthew McConaughey is a fedélzetre lépett, ám talán ennél is fontosabb, hogy valódi veteránok dolgoznak a programon. Az Archetype berkeiben ugyanis olyan tehetséges fejlesztőket és művészeket köszönthetünk, mint például James Ohlen (Star Wars: Knights of the Old Republic, Dragon Age: Origins), Drew Karpyshyn (Mass Effect 2) és Chris King (Halo 4), de egykori Naughty Dog tagok is vannak brigádban. Innen nézve talán nem véletlen, hogy az eddig látottak alapján eléggé a Mass Effect-szériára hajaz a produkció, az azonban már most biztosra vehető, hogy a készítők ezúttal a sci-fi szókapcsolat első felét helyezik előtérbe, ergo a tudomány felől fogják megközelíteni az űrutazás témakörét.

Maguk a fejlesztők erősítették meg, hogy míg a BioWare szériájában következmények nélkül utazhattunk a galaxis egyik pontjáról a másikra, addig az Exodusban már érvényesülni fognak a fizika törvényei, így minél közelebb kerülünk a fénysebességhez, annál lassabban halad számunkra az idő. Mindez azért különösen fontos, mert bár a főhős számára csak napok vagy hetek telnek majd el az utazás során, a világ többi részén évek, esetenként évtizedek vesznek a múlt ködébe – az olvasók többségének talán a Christopher Nolan által rendezett Csillagok közöttből lehet ismerős az idődilatáció jelensége. Ebből adódóan természetesen többféle befejezéssel is számolhatunk annak függvényében, hogy mennyi időt töltöttünk a felfedezéssel, az Archetype pedig már most kihangsúlyozta, hogy semmilyen trükkel vagy technológiával nem kerülhetjük meg az univerzum törvényeit, így bizony minden esetben számolnunk kell a tetteink következményével. A történet terén egyébként találhatunk némi hasonlóságot a Mass Effecttel, mivel itt is egy eltűnt faj (Elohim) által hátrahagyott fejlett technológia (Gates of Heaven) által válik lehetővé a csillagok közötti utazás, ami ezek szerint nem csupán látványos lesz, de közelebb áll majd a tudomány jelenlegi állásához, mint bármi, amit eddig a videójátékokban láthattunk. Kíváncsian várom, hogy miként fest mindez a gyakorlatban, bár engem már a témával és az alapkoncepcióval is megvettek kilóra, mivel máig Shepard története az egyik kedvencem.