Az Assassin's Creed Shadows fejlesztői semmit sem tanultak a Yasuke botrányból

A Ubisoft akció-RPG-jének társrendezője egy interjú során elárulta, hogy a jövőben sem zárkóznak el a két főszereplő ötletétől.

Noha naponta történik valami érdekes vagy botrányos dolog a játékipar berkeiben, az olvasók többsége még bizonyára tisztán emlékszik, mekkora felháborodás övezte az Assassin's Creed Shadows színes bőrű főszereplőjét, Yasuke-t. Az értékelések és a játékosok véleménye alapján ugyan csak a hangos kisebbség véleménye visszhangzott akkoriban a neten, ám a Ubisoft így is elég sötét napokat élt át az akció-RPG megjelenése előtt, hiszen nem a Japán setting vagy a csodaszép látvány miatt beszéltek a játékról, hanem azért, mert egy fekete szamuráj az egyik protagonista.

Forrás: Steam
Forrás: Steam

Ha a történelmi háttér kérdésessége esetleg nem lett volna elég, maga a dupla főszereplő ötlete is megosztotta a közösséget, mivel nem mindenkinek jön be ez a formula (az Assassin's Creed Syndicate is kapott érte némi hideget anno), szóval többen is prekoncepciókkal ültek le a program elé. Ahogy azt már említettük, végül boldog befejezést kaptunk, a stúdió pedig ebből adódóan a jövőben sem fogja elvetni a dupla főhős felállást, bármennyire is ellenzi néhány rajongó.

„A két főszereplő eléggé meg tudja osztani a közönséget,  nem igaz?” – mondta Simon Lemay-Comtois, a játék társrendezője a GamesRadar+-nak adott interjújában. „Nem csupán arról van szó, hogy »Én jobban szeretem a háborút, ezért jobban szeretem Yasukét.« Vannak, akik egyszerűen nem kedvelik valamelyik karaktert, éppen ezért nem szeretnének időt tölteni vele. Ez már Evie és Jacob [az Assassin's Creed Syndicate főszereplői – a szerk.] esetében is igaz volt, de Naoe és Yasuke párosa még megosztóbbnak mondható” – tette hozzá.

A tanulság szerintem az, hogy igen, a jövőben is készíthetünk két főszereplőt felvonultató játékot – de csak akkor, ha narratíva és setting szempontjából is van értelme.

Simon Lemay-Comtois

A Ubisoft tehát a jövőben sem fogja elvetni a két protagonista ötletét, legalábbis abban az esetben, ha van értelme a kétféle szemszögnek és játékmenetnek. Azért bízzunk benne, hogy a Watch Dogs: Legion irányába sosem megy el a stúdió, hiszen abból biztosan botrány lenne.

Borítókép forrása: Ubisoft