A március elején érkező Empire: Total War elrepít minket a történelem 1700-1800-as éveinek háborúktól tépázott korszakába, ahol a nagyhatalmak éppen az Újvilág gyarmatosításával és az egymással való rivalizálással voltak elfoglalva. A játékban az akkori összes nagy nemzetet (összesen ötvenet) az irányításunk alá vonhatjuk, amelyekkel átélhetjük ezen évtizedek nagy csatáit (pl. a hétéves háborút), de nemzetspecifikus küldetésekben is részt vehetünk, mint például az Egyesült Államok függetlenségének kivívásában. A játékmenet a körökre osztott és a valósidejű stratégia ügyes keveréke, amit úgy kell elképzelni, hogy a nagy világtérképen egy-egy kör ideje alatt menedzselhetjük a kereskedelmünket, ápolhatjuk a diplomáciai kapcsolatainkat, és megadhatjuk, hogy hova menjenek a seregeink, az RTS elemek pedig értelemszerűen a szárazföldi, és az új részben nagyobb hangsúlyt kapó vízi csatatereken kerülnek előtérbe.

Az angol Creative Assembly csapata már évek óta készíti a Total War-játékokat, így a mögöttük álló tapasztalattal nem hinném, hogy gondok merülnének fel a játékmenettel kapcsolatban, de az már más kérdés hogy mennyire sikerült optimalizálni a grafikusmotort, ám a gépigényt elnézve nincs okunk az aggodalomra.

Minimum konfiguráció:

  • CPU: Egymagos, 2,6 GHz-es processzor
  • RAM: 1GB, illetve 2GB Windows Vistához
  • VGA: Egy 256 MB-os kártya teljes DirectX 9.0c támogatással


]{iegészítés: A játék március 4-én jelenik meg, és akinek lehetősége van külföldi rendelésre, ajánlom ismét figyelmébe a GAME angliai oldalát, ahol a játék Empire: Total War Special Forces Edition névre keresztelt gyűjtői kiadása 34,99 fontért (kb. 10.500 Ft) vásárolható meg, ráadásul kap hozzá egy speciális egységet, a poroszoknál megfelelő technológiai fejlettségnél elérhető különleges huszárt is!