• Majdnem FPS lett a 2005-ös első rész
  • Erről az egyik fejlesztő mesélt nemrég

Az első, 2005-ös God of War résszel kapcsolatos inspirációit középpontba állító videóban David Jaffe nemrég megjegyezte, hogy a cím majdnem FPS lett. A God of War-ban Kratos a PS2-korszakban érkezett meg a Sony platformokra, és adott nekünk egy ikonikus antihőst. Bár az erőszakra és a szexre koncentráló minijátékok a közvélemény figyelmének nagy részét magukra vonták, a God of War gyors tempójú hack-and-slash játékmenete a maga nemében is felkorbácsolta az iparágat. Az akciójáték hasonlóságot mutatott a Capcom Devil May Cry (2001) című játékával, de teljesen egyedi ízt vitt az akció-kalandjátékok formulájába, amit sok GoW-klón másolt a következő években. Érdekes módon, ha a God of War alkotója, David Jaffe hű maradt volna eredeti elképzeléséhez, a franchise sikere talán teljesen más irányt vett volna. YouTube-csatornájára Jaffe feltöltött egy videót, amelyben kiemeli azokat a játékokat, amelyek hatással voltak a 2005-ben megjelent God of War megalkotására. Jaffe kijelentette, hogy a kameranézete az Ico és a Devil May Cry inspirációjának köszönhetően jött létre. "Azonban... körülbelül három hónapig komolyan fontolgattam, hogy első személyűre váltok, és a játék, amit nézegettem, egy Dreamcast cím volt... a Maken X" – mondta. A Maken X számtalan hiányossága ellenére a fejlesztő elmondta, hogy azon "kevés játékok közé tartozik, ahol láttam közelharcot jól megcsinálva első személyű perspektívában". Nyilvánvaló, hogy Jaffe szemléletváltása a kameranézettel kapcsolatban a God of War javára változott, de érdekes lett volna látni, hogy milyen lenne ma, ha marad az FPS-nézet.