• Az open-world ma is elterjedt műfaj
  • Akad számos remek cím benne
  • Ugyanakkor gyengébben is
  • Utóbbira remek példa a Forspoken

Lelkes játékosok a Resetera fórumán beszélgettek a hétvégén a nyílt világú pályatervezés koncepciójáról, és olyan játékokra hoztak példákat, amelyek különösen erős világokkal rendelkeznek az ellenségek, rejtvények és különböző egyéb elemek elhelyezése szempontjából. "Mostanában sokat gondolkodtam a Xenoblade Chronicles X-en" – jegyezte meg az eredeti posztoló, Jencks. "Szerintem a játék legfigyelemreméltóbb teljesítménye a nyílt világ abszolút mesteri pályatervezése" – tette hozzá. A többiek sok más játékot is megemlítettek a nyílt világú pályatervezés kiemelkedő példáiként, köztük a Breath of the Wild, a Metal Gear Solid 5 és a Red Dead Redemption 2 játékokat. A tágas környezetek, a nem lineáris felfedezés és a játékosok választási lehetőségei mind-mind az említett videojátékok eszenciáját képezik.

A Horizon Zero Dawn-t több különböző kommentelő is úgy jellemezte, mint egy kiváló pályatervezéssel rendelkező játékot. Dicsérték, hogy a térképen szereplő tájékozódási pontok és a különböző régiók felhasználásával emlékezetes és magával ragadó világot teremtett, amit a folytatás még tovább tudott fokozni. Az open-world játékok esetében igaz, hogy az utazás fontosabb, mint maga a cél, legalábbis ha ezekről a nagyszerű (nyílt) világokról van szó.