• Egy névtelen forrás arról számolt be, hogy elölről kezdődött a Shadow Realms fejlesztése
  • A döntés mögött anyagi okok állnak
  • A játék eredetileg nem integrálta volna az Origint
  • Amelyik csapat így tesz, az kevesebb pénzt kap a fejlesztésre
  • A Shadow Realms ezért beépíti az Origint
  • Az új megjelenési dátum 2017

A BioWare tavaly mutatta be a világnak a Shadow Realms című játékát, ami egy online játékmenetre kihegyezett, történetközpontú, kooperatív akció-szerepjáték, 4v1 felállásban. A programot a texasi székhelyű BioWare Austin készíti, s a tervek szerint még idén megjelent volna, ám ma három forrás is arról számolt be, hogy ez nem így lesz.

A Kotakunak három, névtelenségbe burkolózó bennfentes is beszélt, akik közül kettő azt mondta, hogy a programot törölték, míg a harmadik, megbízhatónak nevezett személy szerint a munkálatokat újrakezdték. Utóbbit látszik alátámasztani az, hogy a három forrástól függetlenül előkerült egy kép, amin az látható, hogy októberben leállították a Shadow Realms Avalon kódnéven futó tesztszervereit (ugyanebben a hónapban halasztották el az alfatesztelést), majd ugyanazon napon felpörögtek a Trafaglar (így, hibásan leírva) nevű gépek -- persze teljesen más projekthez is kapcsolódhat ez.

A döntés hátterében állítólag a piszkos anyagiak állnak. A BioWare átdolgozza a játékot, hogy az Origin keretrendszerre támaszkodjon, ugyanis azok a játékok, amelyek így tesznek, azok nagyobb költségvetésből dolgozhatnak. Egy forrás szerint a Dawngate elkaszálása volt a döntő esemény az újrakezdés mellett, hiszen az a játék sem integrálta az Origint, ami közrejátszhatott a bukásban. A PC Gamer szerint egy teljes szólista módot is kapunk, de erről a Kotaku nem tesz említést.

Az informátorok szerint a 2015-ös megjelenés most már teljességgel kizárt, s a program csak valamikor 2017-ben kerülhet a boltokba. Természetesen sem a BioWare Austin, sem az EA nem kommentálta a dolgot.