• Az örök kérdés
  • Beszéljen vagy hallgasson a főszereplő?
  • Mindkét oldalnak vannak előnyei és hátrányai

Egyes játékosok a hétvége óta vitatkoznak a néma főhős értékéről egy fórumon. Sokan kiállnak a koncepció mellett, ám mások meggyőző ellenérveket fogalmaznak meg. Ez a nagy vita továbbra is nyitott, de néhány érdekes ötlet máris felszínre került, ami arra készteti az embereket, hogy átgondolják korábbi elképzeléseiket olyan híres franchise-okkal kapcsolatban, mint a The Elder Scrolls, a The Legend of Zelda és a Half-Life. A Bman94 névre hallgató posztoló azzal kezdte, hogy szkepticizmusát fejezte ki a koncepcióval kapcsolatban, kifejtve, hogy a néma főhős valójában rontja az általános játékélményt, aláássa a narratívát és megtöri az elmélyülést. "Szerintem mindig unalmasabbá teszi a játék egészét, ha a főszereplő, akivel több tucat órán keresztül játszol, semmiféle személyiséggel nem rendelkezik a világban" – érvelt Bman94.

Míg néhányan a posztoló mellett álltak, sokan mások már nem értettek egyet, azzal érvelve, hogy a csendes főszereplő hatékony lehet bizonyos típusú videojátékokban. Rámutattak, hogy a néma főszereplő bizonyos esetekben lehetővé teheti a játékosok számára, hogy könnyebben azonosuljanak a karakterrel, és megteremtsék saját háttértörténetüket vagy motivációjukat, illetve, hogy ez jó módja lehet a titokzatosság megteremtésének. A tanulság az, hogy a néma főszereplő koncepciójával kapcsolatos vélemények még mindig megoszlanak. Míg egyesek szerint ez értékes eszköz a történetmesélés és az elmélyülés szempontjából, mások szerint a néma főszereplő korlátozó tényezőt jelent, amely ronthatja az élményt. Szerinted kinek van igaza?