Az aktuális PC Guruban Chris letesztelte a Company of Heroes 2-t, s annyit azt hiszem elárulhatok, hogy nagyon tetszett neki a játék, akárcsak sok más kritikusnak is. Az orosz szakértők azonban egyáltalán nem értenek egyet a nyugati kollégák véleményével, mondván a Relic a játék elkészítése során elég szűklátókörűen állt hozzá a keleti front ábrázolásához, sértő sztereotípiákkal mutatva be az orosz nép erőfeszítéseit abban az időben.

Szergej Galjonkin blogger véleménye szerint a Relic minden lehetséges klisét felhasznált, kezdve a fegyverek nélküli katonáktól a gulágokon át egészen a visszavonuló bakákat lelövő büntetőszázadokig, ami nagy kár, ugyanis ennél jóval árnyaltabb volt a helyzet. A régióban élők egészen másképpen látják a keleti front eseményeit: nem esztelen brutalitás és az inkompetencia nagybemutatójaként élték meg, hanem a mérhetetlen bátorságként egy óriási fenyegetéssel szemben. Az általános meglátás, hogy az oroszok többet tettek a náci hadigépezet megállításában, mint amennyit az amerikaiak.

A Relic természetesen nem hagyta szó nélkül a kritikusoktól és a játékosoktól érkezett vádakat, s elmondták, hogy a Company of Heroes 2 valós történelmi adatok alapján készült (Vasily Grossman elbeszélései jelentették az alapot, számos történelmi könyv mellett), s igyekeztek a lehető leginkább kiegyensúlyozottan bemutatni az eseményeket. Ezt a Kansasi Egyetem történészprofesszora is aláírta, aki szerint igen, tényleg tények jelentették a kiindulási pontot, de hozzátette, hogy a valósághoz képest eléggé torz képest fest a Company of Heroes 2. Valóban volt fegyverhiány és baráti tűz a visszavonulók felé, de ezek egyáltalán nem voltak olyan gyakoriak, mint ahogy azt a játékban láthatjuk. Ugyanakkor érthető, hogy miért pont ezeket az elemeket emelték ki a kérdéses időszakból, ugyanis így jobban lehet ábrázolni a keleti és a nyugtai front közötti különbségeket -- elmélkedett a professzor.

A játék tervezője, Quinn Duffy tovább védte a programot, mondván, ahhoz, hogy megfelelően tudják bemutatni a keleti frontot, ki kellett választaniuk a legjobb és legérdekesebb ütközeteket, s noha ezekben lehetnek klisék, csak így tudták elérni a céljukat. A csapat a Company of Heroes 2-n keresztül szeretné megmutatni, mennyire csodálják az orosz nép kitartását a németek és a kegyetlen orosz vezetéssel szemben.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Company of Heroes 2 -- Megjelenés: 2013. június 25. -- Gépigény: CPU: 2 magos / 2000 MHz, RAM: 2 GB, VGA: SM 4.0 / 512 MB, HDD: 11 GB