• A Cyberpunk 2077-et már többen is kipróbálhatták
  • Nekik hála újabb részletek derültek ki
  • Simogathatunk állatokat
  • V múltjának kiválasztását megváltoztatták
  • Geralt „witcher látása” is visszatér új formában

A The Last of Us: Part 2 és a Ghost of Tsushima után a Cyberpunk 2077-ben is lesz alkalmunk állatokat simogatni. Egész pontosan az amerikai IGN egyik szerkesztője futott össze egy macskával a játék sajtónak kiküldött, kipróbálható változatában, kutyát viszont nem látott. Ez persze nem jelenti azt, hogy az ember legjobb barátja kimaradna a programból, pláne, ha azt vesszük, hogy a Witcher-játékokban sem volt hiány négylábú cimboráinkból.

Szintén kiderült, hogy a Cyberpunk 2077-ben Easter Egg formájában visszatér a Witcher-trilógia egyik jól ismert kardja, az Aerondight. Geralt ezt a The Witcherben szerezhette meg a Tó Úrnőjétől, majd vihette tovább magával a The Witcher 2: Assassins of Kingsbe, aminek végén elvesztette az ezüstpengét. Aztán a The Witcher 3: Wild Hunt kiegészítőjében, a Blood and Wine-ban újra megkapta az említett úrnőtől. A poén a dologban az, hogy a Cyberpunk 2077-ben az Aerondight nem kard lesz, hanem egy autó. Vajon a slusszkulcsot itt is a Tó Úrnője adja át nekünk?

Szintén egy apró érdekesség, hogy a lent is látható hölgynek Radiohead tetoválása van. A 13-as szám alá az van írva olaszul, hogy „there was nothing to fear, nothing to doubt”, ami a Pyramid Song egyik sora. Ez is jól mutatja azt, amit a CD Projekt RED már korábban is emlegetett, hogy a Cyberpunk 2077-et a mi világunkra alapozták, a mi civilizációnk egy lehetséges jövőjét szeretnék megmutatni játékukkal.

Na de azért néhány komolyabb dolog is kiderült abból, amit a szétküldött próbaváltozatokból a média megtudott. Például megtudtuk, hogy Geralt „witcher látása” is megjelenik a játékban, csak kicsit más formában. Ez a Braindance (tudattánc?). Eme mód lényegében egy virtuális valóság a játékon belül, amit mások rögzítettek az implantátumaikkal, mi – vagy, mivel ez egy szórakoztatási forma Night City bármilyen lakója – pedig átélhetjük. Még pontosabban fogalmazva, "belebújhatunk" mások bőrébe, így szkennelve a környezetet, megtalálva a rejtett nyomokat.

Példával élve: ha be akarunk törni egy cég igazgatójához, akkor felhasználhatjuk a szeretője Braindance videóját arra, hogy még a betörés előtt felderítsük az igazgató lakását. A BV-t megszerezhetjük többféleképpen is, az egyik a szerető implantátumainak feltörése lesz. A Braindance hangot, videót és hőképet is rögzít, így meglehetősen széles palettán nézhetjük át a helyszínt. Ugyanakkor a tudatalatti és más környezeti dolgok bezavarhatnak a videó minőségébe, amit viszont lehetőségünk lesz helyrepofozni, de ugyanígy fel tudjuk gyorsítani vagy éppen visszajátszhatjuk az eseményeket.

Az is kiderült, hogy V előéletének megválasztása is teljesen át lett szabva ahhoz képest, ahogy azt az első, 2018-as játékmenet-videókban láthattuk, majd később részletesebben megismerhettük. Korábban úgy működött, hogy a karakterkreáló menüben megválaszthattuk V gyerekkori hősét, az életét befolyásoló legfontosabb eseményt és annak okát is, amiért Night City-be költözött. Mindhárom opciónál három lehetőség közül választhattunk.

A jelenlegi változatban viszont már csak három opciónk van (Street Kid, Nomad és Corpo), slussz-passz. A CD Projekt RED szakijai szerint végül azért döntöttek eme „életpálya” változat mellett, mert szerintük így nagyobb hatást gyakorolhat V élete a játékosra.

A kiválasztott életútnak hála a játékos nemcsak máshol fogja elkezdeni a történetet, de más nyitányt is fog kapni, és más, egyedi dialógusok és lehetőségek nyílnak majd meg előtte. A dolog talán legjobban a Dragon Age: Originshez hasonlít, amiben szintén fontos tényező volt a karakter múltja.