A történet tehát adott; klasszikus és érdekes, azonban a játékmenetet illetően már nem annyira rózsás a helyzet, hiszen a magazin beszámolója szerint a kezelést egy az egyben átvették a híres God of War-szériából. Ez a koppintás olyan mértékű, hogy a gombkiosztás teljes mértékben megegyezik a PS2 utolsó nagyágyújával, sőt az ellenségeink ugyanolyan színes életerő- és mágiagömböket ejtenek, mint Kratos játékában, illetve a QTE-jeleneteket (Quick Time Event, gombok gyors lenyomása a képernyőn megjelenő instrukciók alapján) is hasonló módon használják.
Hogy ez mennyire árt vagy használ a játéknak, az még kérdéses, de néhány oldalon már arról beszélnek, hogy egy újabb középszintű akciójátékot kapunk, ám az utolsó mentsvár még áll, ami nem más, mint a hangulat. Aki játszott a fejlesztők előző játékával, az tudja, hogy ezek a srácok értenek a horrorhoz, így ennél a projektnél is arra törekednek, hogy tele legyen a gatyánk, ráadásul könnyű dolguk is van, hiszen a pokol legmélyebb bugyrait kell „csupán” megjeleníteniük.
A Dante’s Inferno, ha minden jól megy, az év végén fog megjelenni PC-re és next-gen konzolokra.