David Cage, a Fahrenheitet és a Heavy Raint is fejlesztő Quantic Dream feje a tegnapelőtt kezdődött GDC Europe rendezvényen állt színpadra, hogy megossza velünk elképzeléseit. David elmondta, hogy a Sony nem számított ekkora sikerre a PS3 exkluzív Heavy Rainnel kapcsolatban, ám annak remek szereplése (a játékból másfél millió fogyott) bebizonyította, hogy a játékvilág felkészült a paradigmaváltásra.

"Manapság egy roppant konzervatív iparág vagyunk. Kevesen vállalnak kockázatot. A játékvilág innovatív, ha technológiáról van szó, más téren azonban messze sem ez a helyzet. Én azonban úgy érzem, hogy felkészültünk az új paradigmák és ötletek felfedezésére." -- kezdte Cage.

"A jelen játékai erőszakos reakciókra épülnek. Arra korlátozódnak, hogy mi az, amit látsz, s mi az, amit elpusztítasz. Mindig ugyanazt fogod csinálni, mindegy, hogy vezess, lőj, vagy ugrabugrálj. Ezek a szabályok 25 éve változatlanok. Van viszont pár játék, ami igyekszik felfedezni az érzelmeinket is."

Itt David a Heavy Raint hozta fel példának, melyben a két fő mozgatórugó a szeretet és az önfeláldozás volt. Az egyszerűbb programok azonban immúnissá tesznek minket az érzelmekre, ez pedig nem juttatja előre a játékok evolúcióját.

"A játékoknak művészetnek kellene lenniük, nem játékszereknek. Ha nem ismered a művészetet, megelégszel a szórakoztatással is, utóbbi viszont idővel csalódást fog okozni." -- zárta mondanivalóját Cage.

(A képek a Heavy Rainből származnak.)