A legtöbb játék igyekszik elkerülni azt, hogy gyerekek váljanak célponttá, ami néha elég furcsa világképet ad. A Resident Evil sorozatban emlékeim szerint egyáltalán nem találkozhatunk élőholt gyermekkel, de például a zseniális The Last of Usban is modorosan kezelik a témát. Bár vannak gyerekek, sőt még átváltozni és elhalálozni is láthatjuk őket, Joelt vezetve sosem kerülünk szembe fertőzött gyerekkel, pedig láthattuk, hogy a Cordyceps nem kivételez.

Ezzel szemben a Days Gone már nemcsak átvezető videóban mutat meg más által legyilkolásra kerülő gyerekzombit, vagyis hát freakert, hanem Deacon St. John bőrébe bújva bizony magunknak kell majd eliminálni a fertőzött gyermekeket, ha túl szeretnénk élni az összejövetelt. Sokan vannak, akik ezen fennakadtak, és a közösségi médiában egyenesen követelik, hogy a Sony egy patch-csel tüntesse el a gyerek freakereket.

Emmanuel Roth, a Sony Bend egyik fejlesztője a Stevivornak elárulta, hogy a Days Gone-ban nem gyerekeket kell ölni. Mert - ahogy az lenni szokott - a világon végigsöprő vírus az emberiség nagyját kiirtotta, a túlélők egy részét pedig átalakította lelketlen szörnyetegekké, azaz freakerekké. Ennek az alfaja a newt, ami az átalakult gyerekeket takarja.

Megjegyzem, ez azért így sokkal valósághűbb, mintha mellőznék a gyerekeket, ami például számomra sok hasonszőrű (például az említett Resident Evil) játéknál szemöldökfelvonást okozott. Persze választhatták volna a Naughty Dog megoldását is, vagyis csak átvezetőkben mutatnak meg gyerekzombit és annak leölését, de az sem az első eset, hogy gyermekszörnyekre kell vadásznunk. Mert hát mit gondolnak a hisztizők, a Dead Space trilógia felrobbanó crawlerjei, csápos lurkerjei és csoportban támadó packjei miből lettek?