Egyszer egy barátom azt mondta, onnan tudod, hogy teljesen kocka vagy, hogy percekig tudsz csak rövidítésekkel kommunikálni. MMORPG-játékosoknak bizonyára nem ismeretlen ez a szituáció, de szinte minden játéknak megvan a maga terminológiája. Ez a DotA 2-vel sincs másképp, ezért összeállítottam nektek egy szótárat, hogy kicsit könnyebben eligazodjatok a chaten játék közben. Tartsuk észben, hogy hihetetlenül sok szleng és rövidítés van a játékban, ezért csaknem lehetetlen mindet összegyűjteni! Továbbá a kifejezések, amiket olvashattok, ebben a formában kerülnek felhasználásra a meccsek alatt, ezért szándékosan kerültem a fordításokat és a túlmagyarázást.

DotA 2 Lane-ek és tornyok

A DotA 2-es térkép részei

Lane - A két bázis közötti három fő út.

Mid - Middle lane. Az út, ahol a creepek közlekednek a pálya közepén.

Top - Top lane. Az út, ahol a creepek közlekednek a bal felső sarkot érintve.

Bot - Bot lane. Az út ahol, a creepek közlekednek a jobb alsó sarkot érintve.

Woods/jungle/forest - A lane-ek közti terület. Erdő, ahol a neutral creepek találhatók.

TW/Tower - A lane-en található tornyok, amik minden ellenséges egységet támadnak. "Tierként" és számként lehet hivatkozni rájuk, annak függvényében, hogy hányadik védvonalnál helyezkednek el. Például az ellenséghez legközelebbi tornyok a Tier1 vagy T1 tornyok, a bázis közepén lévő, közvetlenül az Ancientet védők a T4 tornyok.

Ancient - A bázisok közepén lévő hatalmas épület, melynek elpusztítása a játék célja.

Short/Rövid Lane - Easy lane-nek is hívják, az első creep-hullám a mi T1 tornyunkhoz közel, viszonylagos biztonságban találkozik.

Long/Hosszú Lane - Hard lane-nek is hívják, az első creep-hullám az ellenség  T1 tornyához közel találkozik.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!