A 2012-es E3-on a Ubisoft atombombát robbantott a Watch Dogs képében, idén pedig úgy nézett ki, hogy a Beyond Good & Evil 2 ugorja meg a játékosok ingerküszöbét. Nos, sajnos nem ez történt, de sebaj, kaptunk helyette más meglepetéseket -- még ha ezeknek a PC-sek többsége nem is örülhet igazán.
A jelen…
A műsor rendhagyó módon az Alice in Chains nevű együttes gitárosával, Jerry Cantrell-lel nyitott, aki egyből leleplezte az októberben várható Rocksmith 2014 Edition című gitároktató játékot. Hiába, a Ubisoftnak bejött az előző rész, így várható volt, hogy lesz folytatás, eztán Kinect-támogatással, legalábbis Xboxon. Platformokat nem hallottunk, de az Xbox 360 / One kombó azért elég valószínű, sőt, mi multiplatform premierre számítunk. A híres zenész szerint ez az a játék, amivel a leggyorsabban tanulunk meg gitározni -- hát ha te mondod Jerry, akkor biztos úgy van.
A Rocksmitht Aisha Tyler követte, aki idén is vállalta a műsorvezetést. Rögtön bele is csapott a lecsóba: nyakunkon a Splinter Cell: Blacklist megjelenése, nyilván kellett egy új trailer, ami elég zavarosra sikeredett, de legalább mutatott egy keveset a multiplayerből, melyben visszatérnek a kémek és a zsoldosok. Aisha szerint „ez lesz minden idők legnagyobb Splinter Cellje”, és mi a Conviction után bármit elhiszünk.
Sam Fishert egy kis könnyedség követte a Rayman Legends képében: a kooperatív, 2D-s platformer, mely a kismillió díjat nyert Rayman Origins folytatása, 120-nál is több pályával és zenés minijátékokkal, szeptember 3-án jelenik meg PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és Wii U-ra, de később nyakunkat tesszük rá, hogy PC-re is ellátogat. Az új trailer aranyos lett, ennél többet nem szabad várni tőle, színtiszta móka az egész.
Szintén a puszta szórakoztatást tűzte ki céljául a The Mighty Quest for Epic Loot című MOBA, melyről egy ideje már tudunk, s ami most zárt bétafázisba lépett -- erre a hivatalos oldalon bárki jelentkezhet. A játék egy érdekes, free-to-play alkotás, melyben minden játékos egy-egy várurat alakít. A cél, hogy a többiek kincstárát kiraboljuk a hősünkkel és annak martalócaival, miközben a saját kamránkat igyekszünk megóvni a hasonló atrocitásoktól. Míg tehát csapdákat és biztonsági rendszereket menedzselünk, harcolunk és rosszalkodunk is, mindezt kedves grafikai körítés és remek humor közepette. Kár, hogy új trailert nem mutattak, csak a tavaly szeptemberit játszották le újra.
A jelenlegi platformokra szánt játékok sorát a South Park: The Stick of Truth zárta: új trailer, karácsonyi megjelenés, mi kell még? Ha pedig valami nem stimmel, csak vessétek be a nagaszaki fingot, tuti mindenki nektek ad majd igazat egy E3-as vitában.
… és a jövő
Aisha negyed óra elteltével izgatottan jelentette be, hogy „nextgen idő van”, és gyorsan a színpadra hívta a Ubisoft főnökét, Yves „ a PC maga a gonosz” Guillemot-t. A francia cégvezér szinte eltörpült a nyakigláb, modellalkatú nő mellett, aki még magassarkút is vett a hatás kedvéért, és még pár viccet is eleresztett arról, hogy ő milyen magas -- Yves biztos értékelte, hogy emlékeztetik alacsony termetére, Aisha! Na, de lényeg a lényeg: végre bemutatkozott a Ubisoft friss, Xbox One-t és PlayStation 4-et célzó kínálata, benne nem kevés meglepő jelenettel.
Ilyen a Ubisoft Reflection (a Driver-sorozat alkotócsapata) által fejlesztett The Crew is, mely egy autós akciójáték. A program, noha kidolgozott sztorival is rendelkezik, valójában egy MMOG, amiben a játékosok az Egyesült Államok lemodellezett, viszonylag valósághű másának útjain kalandozhatnak. A cél, hogy megalapítsuk saját bandánkat és átvegyük a városok feletti irányítást. A játékban egy rakás autót vezethetünk, köztük luxust képviselő sportautókat és hatalmas benzinzabáló izomverdákat. A kocsik a legapróbb részletekig szétszerelhetők a garázsban, hogy átalakítsuk, testre szabjuk őket. A The Crew-t egy négyfős társaság élőben is demózta a bemutatón: nem semmi látványt nyújtott, ahogy New Yorkból, Észak-Dakotából és Nevadából egyszercsak mindenki San Franciscóban termett, hogy teljesítsenek egy küldetést. Ezt persze lehetne MI társakkal is lezúzni, csak úgy nem lenne olyan buli, illetve a mesterséges intelligencia nem biztos, hogy meg tud védeni bennünket, ha egy ellenséges banda tör az életünkre, mindezt valós időben. A látvány nem tűnt ténylegesen nextgennek, de a játék világának léptéke döbbenetes, egyedül azt sajnáljuk, hogy törést nem nagyon láttunk a főszereplő csodaautókon. Megjelenés 2014 tavaszán várható PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
A meggyőző The Crew-t a Watch Dogs követte, de csak a már kiszivárgott videó erejéig -- mindenesetre a Ubisoft Montreal megígérte, hogy a kiállításon látunk még ezt-azt a játékból. A hackelős akciójátékot levezetésként a Just Dance 2014 követte (multiplatform), majd a Rabbids Invasion című, interaktív rajzfilmsorozat bemutatója, mely a Nickelodeonon lesz látható nemsokára. Elvileg a néző gyerekek is beleavatkozhatnak a történésekbe, de ennek mikéntje nem volt egyértelmű, majd idővel biztos tisztázódik.
A bemutatót egy teljesen új szellemi tulajdon, a Tom Clancy’s The Division című alkotás zárta, melyet a Massive Entertainment fejleszt, kizárólag PlayStatin 4-re és Xbox One-ra. A program egy online szerepjáték, melynek története szerint az Egyesült Államok gazdaságát egy fekete pénteken szabadon eresztett vírussal döngölték földbe ismeretlen rosszakarók -- ironikus, hogy a betegség magával a pénzzel terjedt, így minél több dolgot akartak az emberek összeharácsolni, annál valószínűbb lett, hogy nem élik túl a bulit. A program külső nézetben fut és elképesztően jól néz ki, gyakorlatilag az egyetlen olyan Ubisoft-cím eddig, amit sehogy sem tudnánk elképzelni a mostani konzolokon. Mivel MMORPG-ről van szó, ezért a küldetéseket együttes erővel kell megoldanunk. A demóban egy brooklyni helyszín mutatkozott be, sok lövöldözéssel és hatalmasnak ígérkező bejárható világgal – megjelenés jövőre, Xbox One-ra és PlayStation 4-re.
Zárszó
Aisha azzal a csábító ötlettel zárta a bemutatót, hogy minden jelenlévő látogassa meg a Ubisoft standját és „do that shit”, azaz essenek neki a kiállított játékoknak. Bár idén nem valószínű, hogy viszi a prímet a francia kiadó, szégyenkeznie nem kell, hisz remek játékokat mutatott be, kellően változatos stílusokban, és még csak nem is folytatást láttunk folytatások hátán.