• Az Elden Ring hat fő helyszíne tetszés szerint sorrendben lesz bejárható
  • Megidézhetők lesznek a legyőzött ellenfelek
  • Visszatér a kooperatív lehetőség

A FromSoftware az E3 keretében végre mélyebb betekintést engedett az Elden Ring világába, és megosztotta megjelenési dátumát is, most pedig egy interjúban maga Hidetaka Mijazaki vezetett be minket még jobban a játékba. Mijazaki elmondta, hogy a játéknak a The Lands Between ad otthont, ami úgy lett megtervezve, hogy jól érzékeltesse tágasságát és nyitottságát. Ez a világ hat fő helyszínre bomlik, melyek mindegyike egy félistennek ad otthont. Ezeknek van egy ajánlott sorrendje, de alapvetően bármilyen sorrendben felfedezhetők. Persze nem lesz minden rögtön a kezdetektől elérhető, azonban az egyes helyszínek különböző módokon is megközelíthetők, és így is rendkívüli szabadságuk lesz a játékosoknak. A később megnyíló központi hub felületről nem csak a hat fő terület, hanem a térképen elszórt számos katakomba, kastély és erőd felfedezésére is indulhatunk. Szerencsére a nagyobb távokat gyorsutazással is megtehetjük majd. 

A játékmenet tekintetében végre tudunk majd ugrani, és az előzetesben látottak alapján lóháton is lehetőségünk lesz közlekedni, vagy akár harcolni is. Újdonságként továbbá képesek leszünk megidézni legyőzött ellenfeleinket, hogy segítő kezet nyújtsanak a szorult helyzetekben, de Mijazaki szerint ez csak egy alternatíva a sok közül, amivel szabadon megközelíthetjük a különböző szituációkat. Képességeket a megszokott képességfák helyett vásárolhatunk, találhatunk a világban, vagy kaphatunk is NPC-ktől, amiket aztán fegyvertől függetlenül cserélgethetünk. Mijazaki szerint az összesen 100 képesség rendkívüli testreszabhatóságot és változatosságot fog biztosítani. Az Elden Ring továbbá a hagyományokat folytatva lehetővé teszi, hogy más játékosokat is megidézzünk kooperatív célokra, valamint rövid üzeneteket hagyjunk hátra másoknak.

Mijazaki az Elden Ring történetéről is megosztott néhány részletet, mely szerint a The Land Between az Elden Ring és az azt szimbolizáló Erdtree áldását élvezi minden területével egy lakójával együtt. Ez az áldás egy aranyszínű fényként vagy auraként jelenik meg az embereken, de különösen szemükön látszik. Idővel azonban bizonyos egyének elveszítették ezt az áldást és kihúnyt a fény a szemükben. Őket Tarnished néven emlegették és száműzték a vidékről. Egy történelmi esemény során aztán az Elden Ring megsemmisült, aminek nyomán a kitaszított Tarnished egyedek elkezdtek visszaszivárogni a birodalomba, és itt veszi kezdetét történetünk.

Mijazaki végül megerősítette, hogy valóban ez a FromSoftware eddigi legnagyobb játéka, ami kitérők nélkül játszva körülbelül 30 óra alatt lesz teljesíthető (plusz-mínusz párszáz elhalálozás).