De nem csak ez az oka a csökkenésnek, állítja az áprilisban kinevezett régi-új vezetője az EA-nak. John Riccitiello szerint sok olyan játék készül, ami túl hosszú vagy csak nagyon hasonlít az előző évi vagy a még régebbi játékra, ha folytatásról van szó. Ezt az "évenként új részt kell kiadni" stratégiát ők találták ki annak idején, és a vezér szerint még működőképes, de több újítást kell belevinni a játékaikba, mert így hamarosan megunják a játékosok.
Nézete szerint több rizikót kell felvállalni a kreatívabb játékok kiadásával és új üzleti modellek megalkotásával, mert csak így érhető el az, hogy ne pártoljanak el a játékosok, illetve újakat szerezhessenek. Azt is mondja, feleslegesek a 40 órás játékok, amiket úgyis csak kevesen fejeznek be. Megjegyzem, ezzel viszont csak akkor lehetne egyetérteni, ha azok unalmasak, illetve nem is igazán értem, pont ő miért említi ezt, nem híresek arról, hogy ilyen játékokat készítenének...
Ez a bátor kijelentés valószínűleg nagy visszhangot kavar majd az E3-on is. Amennyiben lesznek ezzel kapcsolatos fejlemények, beszámolunk róla. Persze, elképzelhető, hogy csak marketing okokból nyilatkozta, de ez majd kiderül.