• Elképesztően hosszú lesz a Starfield
  • Legalábbis a kiadásért felelős Pete Hines szerint
  • Úgy véli, hogy szinte semmit nem láttunk a játékból addig, amig le nem tudtuk a főszálat
  • Ami az ő esetében cirka 50 órát vett igénybe

Már a Morrowind óta bizonyított tény (igazából előtte sem volt másként, csak ezzel vált igazán ismertté a csapat), hogy a Bethesda játékai gond nélkül kimaxolják az "időtemető" fogalmát, hiszen a több évtizedes múltra visszatekintő stúdió alkotásai rendre temérdek tartalommal bírnak – elképesztően sok olyan felhasználó van, aki többezer órát invesztált egy-egy The Elder Scrolls felvonásba vagy épp Fallout epizódba. Természetesen nem lesz ez másként a szeptember 6-án érkező Starfield esetében, sem, sőt, ezúttal a csillagos ég a határ, tehát nyugodtan a négyzetre is emelhetjük az imént említett kifejezést. Ezt erősítik meg a kiadásért felelős Pete Hines szavai is, aki vasárnap véget ért Gamescom keretében tartott Bethesda MainStream során mesélt arról, mennyire elveszítette az időérzékét, miközben a fő- és mellékküldetéseket hajkurászta.

"80 óra elteltével egy teljesen más játékba csöppentem, amikor a mellékes tevékenységek után elkezdtem a sztorira koncentrálni" – mesélte Hines. "A főküldetés végigjátszása aztán további 50 órát vett el az életemből, szóval azért vagyok itt, hogy elmondjam: a Starfield addig nem is indul be igazán, amíg le nem tudtuk a történetet." Ahogy azt a mellékelt ábra mutaja, a fejlesztő még 130 órányi játékidő után is azt mondta, hogy bőven van mit csinálni a programban – remélhetőleg nem olyan végtelenül repetitív tartalomra gondolt, mint amivel a Ubisoft nyújtotta el mondjuk az Assassin's Creed Valhallát. Persze az ő tempója azért nem teljesen mérvadó, hiszen Todd Howard korábban azt nyilatkozta, hogy a főküldetés 30-40 óra alatt is letudható, ő pedig csak tudja, hogy mit beszél. Mindenesetre Hines nyilatkozata (az IGN-nek azt is elmondta egy interjú során, hogy még 150-60 óra után sem érzi unalmasnak a játékot) is jól jelzi, hogy a műfajra és a témára fogékony játékosok akár karácsonyig is kihúzhatják a programmal, akkor pedig már a garantáltan érkező modok is gondoskodni fognak arról, hogy ne tegyik le egyhamar a kontrollert/egeret.