A Half-Life széria sosem volt az átvezető animációk híve, így sok mindent kell bennük elmagyarázni közvetlenül Gordon Freeman perspektívájából. Néha ez puszta expozíciónak hat, hiszen például hogyan máshogy tájékoztatná Dr. Kleiner Gordont az elmúlt évek eseményeiről? Máskor viszont sokkal természetesebb módon hat az egész, ami remekül passzol a Half-Life világába. Leszállsz a vonatról egy olyan helyen, amely teljesen más, mint amit Gordon korábban megismert: egy jövőbeli disztópikus rémálom, hatalmas kivetítőkön sugárzott propagandával és felfegyverzett katonákkal, akik rettegő polgárokat vezetnek át az áttelepítési folyamaton. City 17 első pillanatai ikonikusak, és mindent elmondanak az ország állapotáról, amit tudnunk kell, de a zsenialitás csak akkor csillan meg igazán, amikor az utunkat folytatva egyszer csak egy Combine-katona lelök egy üres üdítős dobozt a földre, és azt követeli Gordontól, hogy vegye fel.

Engedelmeskedsz vagy ellenállsz? A jelenet egyszerre működik tutorialként és világépítésként. Megtanít arra, hogyan kell felvenni és eldobni dolgokat. Választási lehetőséget ad. Felveheted a dobozt és eldobhatod, ebben az esetben a Combine-katona félreáll az utadból és átenged. Vagy a fejéhez is vághatod, és utána hagyhatod, hogy körbe-körbe kergessen. Amíg mozgásban van, még át is küzdheted magad az általa elzárt átjárón, mielőtt elmenekülnél. A Half-Life 2 nem rendelkezik túlságosan szerteágazó történettel vagy számos választási lehetőséggel, így ez a pillanat csak egy kis ízelítő abból, ami még jön. De szórakoztató módja annak, hogy megismertesse veled a világ új rendjét, amelyben Gordon találja magát, és hogy közvetlen kapcsolatba kerülj a környezeteddel, ahelyett, hogy passzív szemlélő maradnál egy átvezetőt bámulva.

A rovat korábbi cikkeit erre a linkre kattintva érhetitek el!