• Egykori fejlesztőket kérdeztek a játékokról
  • Kiderült, melyik volt a nagyobb falat nekik

Az 1999-es Mátrix film kirobbanó sikere miatt Wachowskiék mindenképpen még több pénzt akartak kifacsarni a franchise-ból, és a videójátékok tökéletes médiumnak tűntek ehhez. Az Enter the Matrix 2003 májusában jelent meg, majd két évvel később a Path of Neo következett. A The Matrix Online kivételével, amely mindössze négy évig volt elérhető, a játékosok azóta sem kaptak új címet a témában. Ez tavaly némileg megváltozott a The Matrix Awakens megjelenésével, egy demóval, amely bár leginkább az Unreal Engine 5 képességeinek megvillantását szolgálta, azt is bemutatja, hogy szükség van egy új AAA-kategóriás Mátrix-játékra. Bár jelenleg nincsenek bejelentett tervek, egy-két visszatekintés a régi játékokra még mindig rengeteg új, érdekes információval szolgálhat.

maxresdefault.jpg

A Polygon riportere interjút készített a Shiny Entertainment (az Enter the Matrixot és a Path of Neo-t is fejlesztő stúdió) csapatának több kulcsfontosságú tagjával, akik azt mesélték, hogy az Enter the Matrixot volt a kettő közül a nehezebb elkészíteni. David Perry, a Shiny Entertainment elnöke így nyilatkozott: "Az Enter the Matrix esetében kicsit többet haraptunk le, mint amennyit meg tudtunk rágni... a Path of Neo esetében a stresszfaktor viszont drasztikusan lecsökkent. Többé-kevésbé csak annyi volt, hogy 'Csinálj valami klasszat!'." Az első Mátrix-filmre épülő magas elvárások és az ismeretlen hardverre való fejlesztés követelményei mellett a Shiny Entertainment csapatának nem volt könnyű dolga, különösen, hogy az Enter the Matrix volt a legelső Mátrix-videojáték, így a rajongónak is maximálisan meg kellett felelniük. Ti emlékeztek még rá? Nektek hogy tetszett?