Érdekességek a hétvégére rovatunkban az elmúlt hét nap hírértéket nem tartalmazó, de szórakoztató, lenyűgöző vagy éppen vicces apróságairól (videók, képek, történetek) emlékezünk meg, a teljesség igénye nélkül.

A hét videója

A szerverproblémák és egyéb nyavalyák ellenére sokak szívébe belopta magát a Battlefield 4, s olyan jól befészkelte magát oda, hogy a rajongói videók készítésére sarkallt sokakat. Az egyikük, illetve jobban mondva, az egyik ilyen csapat a The Two Scotsmen, amely egy új sorozatot indított. Ez a Battlefield 4 Through My Eyes címet kapta, s látványos módon igyekszik bemutatni a háború legszebb pillanatait egyetlen katona szemszögéből.

Nem először szerepel már a rovatban a DayZ és nem is utoljára, a játékban ugyanis szinte kimeríthetetlenül sok minden tehetünk meg, csak a kreativitásunk szabhat határt annak, mit kezdünk Chernarusban -- van, aki egyszerűen csak túl szeretne élni, van, aki a banditák pályájára lépve igyekszik mindenkit elintézni, aki a közelébe kerül, s van olyan is, aki kreatív módját választja mások szívatásának.

Az utóbbi kategóriába tartozik videónk főhőse is, aki nemcsak ügyesen babrál ki áldozataival, hanem mindezt úgy teszi, hogy közben a frászt hozza az emberre. Az egész nagyon ügyes: maszkkal az arcán, némán sétál az úton, majd amikor valakivel összetalálkozik, ad egy könyvet, de amíg a szerencsétlen áldozat lapozgat, hősünk megkötözi a kezét és távozik, ráadásul mindezt a vaksötét éjszakában. Zseniális.

Na látjátok, ez történik, mikor egy mobilfejlesztőből előtör az őszinteség, és a címben elmondja, honnan lopta össze a játék ötleteit.

real-speed-need-for-aspahlt.jpg

A multiplayer lövöldék folyton rohanó világában hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni azt a rengeteg pályaelemet, amit a fejlesztők (jó esetben) sok-sok munkaóra árán tökéletesítettek. Szerencsére vannak olyanok, akik veszi a fáradságot, és helyettünk is megállnak egy kicsit, hogy magukba szippantsák az adott program gondosan felépített világát. A szóban forgó játék ebben az esetben a Titanfall, melyhez az alábbi videó készült.

….és ha már ott tartunk, mi az, amit nem veszünk észre, egészen biztosan a GTA az a sorozat, amiben a legtöbb elem marad ki a játékosoknak. Ráadásul ez nem is azért van, mert éppenséggel nem figyelnénk, hanem azért, mert a Rockstar szakijai annyi mindent építettek be, hogy van, ami egyszerűen átesik a rostán. Kitűnő példái ennek a járókelők beszélgetései, amiből jó eséllyel a legtöbbünk maximum csak egy-két foszlányt kapott el, vagy még annyit se. Íme egy galéria a GTA 5 legjobb diskurzusaiból.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A BioShocknak az ég egy adta világon semmi szüksége nincs arra, hogy kapjon egy grafikailag felturbózott kiadást, de ha valaki mégis erre adná a fejét, akkor valahogy így nézne ki ez a modern klasszikus. A videó noodlespagoodle keze munkáját dicséri, aki különösebb utómunka és csiszolgatás nélkül annyit tett csupán, hogy a BioShock pályaelemeit átemelte az Unreal Engine 4-be. 

Smooth McGroove ezúttal a The Legend of Zelda: The Wind Waker egyik slágerét, a Dragon Roost Islandet énekelte el, természetesen most is hangszerek nélkül, egyedül.