Karl Stewart márkamenedzser az IncGamersnek adott interjújában beszélt az új Tomb Raider érettebb hozzáállásáról. Állítja, hogy a sztori sokat komolyodik a rebootban, igaz, ehhez a játékélményt is hozzá kell igazítani.

"Tudtuk, hogy meg kell változtatnunk a játékmechanika néhány alappillérét. A nyilvánvaló feladványok helyett Lara találékonyságára akartuk helyezni a hangsúlyt. A sima ugrabugrálás helyett dinamikusabb, életszerűbb környezetet szerettünk volna alkotni. Miután ezzel megvoltunk, felmerült a kérdés, hogy nem kéne-e kicsit komolyabbra venni a történetet. Valami mélyebbet írni. Ezt sokféle játékról hallani, de mi minden eddiginél jobban el akarjuk kápráztatni az embereket."

Karl szerint fontos pontja a játéknak Lara első gyilkossága, amit sehogy sem lehet elkerülni -- holott a program többi részén nem egyszer szabadon döntünk a lopakodás és a harc között. Ezért aztán a játék a sorozat történetében először M-es, azaz felnőtteknek szóló besorolást kap. A csapat állítja, hogy a T-s minősítésnek megvannak a maga korlátai, és hogy ezeket áthágják, muszáj volt idősebb közönséget választani.