A Gears 5-ben is visszaköszön az Escalation játékmód, ám, mint ahogy a lenti videóban látható, átesett némi változtatáson. Ezek persze az alapokat nem érintették, továbbra is az a lényeg, hogy a két ötfős csapat valamelyike elfoglalja a játéktéren fellelhető három gyűrűt.

Újdonság viszont, hogy mindenki számára csak ötször adatik meg a feltámadás öröme, ezek a körök végén eggyel nőne, félidőnél pedig öt plusz életet kapunk. Szóval, aki jól gazdálkodik, jó párszor feltámadhat. A fegyvereket pontokért helyezhetjük el a pályákon, az ellenfelét pedig el is tűntethetjük.

A spawnolás is változik, ezúttal csak a formációban hátul megjelenő két játékosnál lehet gránát (bármilyen gránát), míg a respawn-hoz 16 másodpercre lesz szükségünk, de ez körönként egy másodperccel csökkenni fog.