Játékosként hozzánk már csak a kész játékok futnak be, így pedig könnyű azt hinni, hogy a Capcom sosem tud melléfogni a Resident Evil-játékokkal, és főleg a régi epizódok újrázásaival, de a valódi helyzet nagyon nem így fest. A színfalak mögött még a japán sztárcsapatnál sem példátlan az, hogy komplett projekteket kelljen félúton újraindítani, ezzel néha több évnyi fejlesztői munkát hajítva a szemetesbe. A franchise megbízható szivárogtatója, Dusk Golem szerint erre a sorsra jutott a Resident Evil 0 remake-je is, ami lényegében egyszerre készült a Resident Evil: Code Veronica remake-jével. Az eredeti tervek szerint először a nulladik epizód újrázása került volna a játékosok elé, később pedig a népszerű spin-off, de mindkét fejlesztést csúsztatták házon belül.

A Resident Evil 0 Remake-kel akkora lehetett a probléma, hogy a teljes fejlesztést újraindították, az addigi munka ment a levesbe, a Capcom berkein belül pedig egy másik fejlesztőbrigád vette át a munkálatokat. Így jutottunk el oda, hogy legkorábban csak 2028-ban vagy azután térhetünk vissza az Arklay hegységbe Rebecca Chambers és Billy Coen oldalán.

Hogy néz ki tehát most a menetrend? Nos, elsőként mindenképp az új főepizód, a Resident Evil Requiem érkezik 2026. február 27-én, így valószínűleg legkorábban csak a jövő év második felében vagy 2027-ben kerülhet napirendre az azt követő Resident Evil: Code Veronica Remake. Ezt követi egy-két évvel a Resident Evil 0 Remake, vagyis három nagyobb epizódra is várhatnak jelenleg a széria rajongói. Egyedül csak a Resident Evil 5 került teljesen parlagra – hiába gondolhattuk, hogy a Resident Evil 4 után a soron következő epizóddal megy tovább a Capcom, úgy tűnik, egyelőre még nem akarnak hozzányúlni Chris Redfield és Sheva Alomar afrikai túrájához.

Borítóképek forrása: Capcom