Ha rangsorolnunk kellene a legtöbb megpróbáltatáson átesett fejlesztőcsapatokat, akkor a BioWare mellett a Bungie is előkelő helyen szerepelne a listán, hiszen nem elég, hogy a közelmúltban több leépítés is sújtotta a legjobb Halo-játékokat jegyző stúdiót, a Destiny 2 szekere sem gurul olyan sebesen, mint néhány évvel ezelőtt. És akkor ott van ugyebár a manapság elég gyakran előkerülő Marathon, amely nem az 1994-es eredeti alkotás szellemiségét viszi tovább, hanem az extraction shooterek (Escape from Tarkov, Hunt: Showdown, satöbbi) között szeretné kikaparni a maga gesztenyéjét – hogy mekkora sikerrel az még a jövő zenéje.

A kooperatív módra kihegyezett (de persze egyedül is játszható) FPS elég nagy hátrányból indul a közelmúltban történt események miatt, hiszen szemtanúi lehettünk például egy plágiumbotránynak, kiderült, hogy cseppet sem ideálisak a munkahelyi körülmények, ráadásul a programot kipróbáló játékosok sem voltak odáig a látottaktól – a marketing teljes hiányáról már nem is beszélve. Ez utóbbi miatt sejthető volt, hogy nem szabad kőbe vésettnek tekinteni a szeptember 23-i megjelenési dátumot, nemrég pedig bebizonyosodott, hogy a szkeptikusoknak lett igazuk, és valóban később eredhetünk csak a zsákmány nyomába.

Ahogy arról az Insider Gaming is beszámolt, a Bungie egy hosszabb közleményben adta az emberek tudtára, hogy a playtest során érkezett temérdek visszajelzés miatt határozatlan időre elhalasztja a Marathon debütálását, jelen pillanatban tehát egyáltalán nem tudni, mikor fut be a lövölde. A szebb napokat is látott stúdió aláhúzta, hogy a fejlesztők véresen komolyan vették az építő jellegű kritikákat, az elkövetkezendő néhány hónapban pedig tovább folytatják a zárt tesztelést (az Alpha résztvevőinek bevonásával), hogy lássák, miként muzsikálnak az újítások és a változtatások.

Márpedig módosításokból egyáltalán nem szenvedünk hiányt, mivel a poszt szövege szerint nagyobb kihívást nyújtó PvE összecsapásokkal, új lootokkal, dinamikus eseményekkel és még intenzívebb harcrendszerrel készülnek a szakik, emellett pedig a tónust is sötétebbre veszik, hogy közelebb álljon az eredeti trilógiához. Ha mindez esetleg nem lenne elég, vizuális fronton is számíthatunk néhány változtatásra, könnyebben boldogulnak majd a magányos farkasok és a duók, plusz proximity chattel is kedveskednek a készítők, hogy „életre kelhessenek a közösségi történetek”. A Bungie azzal zárta a posztot, hogy valamikor ősszel mutatja be az újdonságokat, ahogy a megjelenési dátumról is akkor rántja le a leplet – szerintetek van bármi esély arra, hogy sikeres legyen a játék?

A borítóképek forrása: Bungie, Marathon