Mi is nagyon szeretnénk, ha a Marathon szokatlan rebootja, a Bungie legújabb üdvöskéje sikerrel foglalná el a helyét az extraction shooterek legnagyobbjai mellett, ám egyelőre túl sok a borús előjel ahhoz, hogy felhőtlen lelkesedéssel tudjuk várni a Destiny-devek új játékát. Az elmúlt hetekben egy nagy plágiumbotrány robbant ki a játék vizuális assetjei kapcsán, később pedig mérgező, megalázó munkakörnyezetről számoltak be a stúdió korábbi dolgozói. Az eddigi zárt tesztek sem arattak osztatlan sikert, az pedig egy újabb szögnek tűnik a Marathon készülő koporsójában, hogy a Sony teljesen befagyasztotta a játék marketingkampányát.

Legalábbis erről számolt be Colin Moriarty, az IGN egykori újságírója (via Insider Gaming) a Sacred Symbols podcast-adásában. Moriarty elmondása szerint a jelen állás szerint a Sony semmiféle marketingkampánnyal nem tervezi támogatni a Marathon szeptember 23-ai megjelenését. "Nem tudom, hogy a marketingtervezetet befolyásolták-e az elmúlt hetek eseményei, de az egészen biztos, hogy eléggé bizarr az egész egy ilyen nagy kaliberű játéknál." - fejtette ki Moriarty.

Valóban egészen hallatlan, hogy egy sztárstúdió friss projektje ne kapjon marketinges hátszelet a sajátkiadójától, pláne akkor, ha egy live-service játékról van szó, amely esetében létszükséglet a nagy hírverés. Az Insider Gaming szerkesztői azt feltételezik (valószínűleg helyesen), hogy a dolog hátterében a projekt csúsztatása, vagy akár a törlése állhat. Eléggé radikálisnak éreznénk, ha ilyen kevéssel a rajt előtt kapna kaszát a Marathon (bár láttunk már durvábbat is, ugye Concord?), a megjelenési dátum komolyabb csúsztatása viszont erősen ott van a lapok közt. Jelenleg kifejezetten cudar a Marathon megítélése, a szóbeszédek szerint pedig játékélmény szempontjából sincs még egészen toppon a produkció – nem lepődnénk meg, ha a SIE úgy döntene, hogy egészen 2026-ig görgetik a nagy live service-kezdeményezésük egyik legígéretesebb alanyát.

Borítóképek forrása: Bungie, Steam