Rengeteg minden kiderült már az Elder Scrolls sorozat online epizódjáról, hiszen ismerjük a történetet és a harcrendszert, megtudtuk, hogy akár belső nézetben is játszhatjuk, hogy tartalmas lesz és sok lehetőséggel csalogatja a játékosokat. A fejlesztők azt is elárulták, hogy sok DLC-t terveznek, ám azt eddig még nem, hogy milyen pénzügyi modellben gondolkodnak. Nos, most már tudjuk -- és ennek nem mindenki fog örülni.

A Gamescom előtt ugyanis a német Gamestarnak nyilatkozó Matt Frior közölte, hogy az Elder Scrolls Online havidíjas lesz: a megvásárolt játék 30 napnyi játékidőt tartalmaz, ezután havi rendszerességgel 14,99 dollárt, 8,99 fontot, illetve 12,99 eurót kell fizetnünk (utóbbi mai árfolyamon kb. 3890 forint). Indoklásul a Zenimax Online általános igazgatója a következőket mondta:  

„Az Elder Scrolls játékok lényege, hogy a játékos bárhová mehet, bárki lehet, és bármit csinálhat. Úgy éreztük, hogy ha fizetőkapukat állítunk a játékos és a tartalom közé, azzal leromboljuk ezt a szabadságérzetet, ám egy kis havidíj, amely hozzáférést biztosít a tartalom egészéhez, tökéletesen passzol a franchise-hoz, és sokkal jobb lesz így a játék, mintha fizetned kellene bizonyos lehetőségekért, dolgokért.

Az Elder Scrolls Online-t úgy terveztük és fejlesztettük, hogy prémium élményt nyújtson: több száz órányi játékot, rengeteg mélységet és lehetőséget, professzionális vevőtámogatást, elkötelezve magunkat arra, hogy a megjelenés után mindezt folyamatosan, rendszeres időközönként bővítsük új tartalmakkal. Ehhez a fajta élményhez legjobban a havi egyszeri alkalommal fizetendő díj párosítható, nem pedig a sok-sok mikrotranzakció, amiket összeadva egy hónapban jóval többet fizethetsz, mint 14,99 dollárt.”

Frior hozzátette még, hogy természetesen lesz kedvezmény azok számára, akik egyszerre több hónapnyi játékidőt vásárolnak, illetve a game cardokat és különféle fizetési metódusokat egyaránt támogatni fogják, valamint mindent elkövetnek, hogy a játékos érezze, megérte a befektetést a játék. Ennek megfelelően az elképzelések között a (tervek szerint) 4-6 hetente érkező bővítésekben új küldetések, képességek, zónák, dungeonok egyaránt szerepelnek, és reményeik szerint az end-game content és a PvP szintén ezt az érzést fogja erősíteni.

A magam részéről annyit, hogy van igazság a szavaiban, bár nyilván sokakat érzékenyen fog érinteni dolog -- ugyanakkor megjegyzendő, hogy egyrészt a Zenimax több rajongó oldalon és fórumon is végzett közvélemény-kutatást, és jelentős részt képviseltek a havidíj mellett szavazók, illetve nemrég derült ki az is, hogy a Wildstar is hasonló rendszer szerint indul el (bár ott van egy kiskapu, ahogy azt pár napja megírtuk), tehát úgy tűnik, az ingyenes, mikrotranzakciós modell, avagy a free-to-play már nem feltétlenül jelenti a Szent Grált.

Nektek mi a véleményetek a döntésről?

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

The Elder Scrolls Online (TESO) -- Megjelenés: 2014 (PC) -- Gépigény: nem ismert